1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614867 inlägg · 6214 ämnen
« · 1780273 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
Rytter: Ja jag skulle oxå tycka att det vore trist om ni åker ur...

Sv: Apropå nånting...
Modano:

Minns snarare att det var många som tyckte det var trist när Timrå väl åkte ur, tog ju bort mycket av intresset med SHL/ES att ha en riktig rival.

Självklart kastades det mycket skit under t.ex kvartsfinalserierna men minns nog snarare att majoriteten tyckte det var trist det som hände när Timrå åkte ur.

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Ja, men det kan ju beror på att när en klubb sitter på sina höga hästar och tittar ner på alla andra, och tror att man är guds gåva till all världens hockey, så kanske man får tåla lite skit när man ramlat ner till de vanliga dödliga. ..

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Hur mycket jävla SKIT skrev ni här då när Timrå åkte ur satt här och njöt vi skulle bli nån jävla plantskola åt er gapa ni om. Det som skrivs i er lilla dagbok är bara 10% av det ni gjorde. Nu får ni ÄNTLIGEN känna hur det är njuter

Sv: Apropå nånting...
Mappe:
Jaja, jag vet att den enda sanna glädjen är när the heart of hockey spelar utan sin pacemaker. Men sanningen är att om inte vi gör miracle on ice till våren så kan förhållandena vara motsatta nästa säsong. Större är inte skillnaden

Sv: Apropå nånting...
wxp: Otack är världens lön! Inte nog med att de är harmynta och är begåvade med sex fingrar mestadels. De har mage att blockera en hockeybroder i 720 timmar när allt jag ville var att peppa och muntra upp dometagsstämningen i deras lilla pekbok till forum. Vi är allt lite bättre och lite snyggare...

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Och det tycker du är konstigt? klart som fan det inte skrivs ett smack om Timrå i eran bok, vi leder ju serien.

Sv: Apropå nånting...
Rytter:
Såja. Känns det lite bättre nu?

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Klart det inte skrivs nått om Timrå när vi ligger i toppen och ni i botten. Svider nog rätt hårt.

Sv: Apropå nånting...
mikenomad:

"Den enda matchen som verkligen betyder nåt däruppe och som garanterat kommer inbringa 3 friska pinnar till Ångermanland. Lite läskigt hur lika de är laget i stan..."

Kasta sten i glashus? Hur mycket om Timrå skrivs det i modo boken? Inget!

Det är ju här det sjuka intresset för rivalerna finns, går inte en omgång utan att det skrivs om modo eller gottas i att det går dåligt för oss. Fler som tycker det är bättre att det går dåligt för modo än att ni ligger i topp och spelar underhållande hockey.

Att ha 3300 på läktaren i en fredagsmatch efter löning mot en norrlandsrival är ju sjukt dåligt, men antar att ca 2200 satt hemma och njöt av att modo samtidigt förlorade.

Sv: Apropå nånting...
Kattgubben: det liknar väldigt mycket TIK för några år sen...

Sv: Apropå nånting...
Ja jävlar.. den liknelsen stämmer ju faktiskt in riktigt bra, men skillnaden att Modo har en sisådär 50ggr starkare budget är S-vall brukade ha när de låg på samma tabellposition i samma liga. Nä fy fanken. Ja klart vi torskar mot Modo på måndag. Det tar jag förgivet!

Sv: Apropå nånting...
Eftersom jag inte får skriva något mer i Modo boken, tråkigt nog. Men bara för allmän information så var jag på min första Timrå match 1989. Då inte ens ett år gammal. Men en gång Timrå alltid Timrå. Från att stå när Timrå gick upp senast till att sitta på sittplats till en loge är en lång resa. Varit med om både med och motgång. Det finns dom hockeysnackare som har funderat över vart jag hör hemma. Men en gång Timrå IK alltid Timrå IK.

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon: Förvisso. Kan dock inte undgå att tycka synd om stackarna.... Det är ju så sagolikt uselt att bara en riktigt ångestriden författare har kunnat skriva sagan...

Sv: Apropå nånting...
Kattgubben: Äh. Det är nog bara bra tecken för dem inför måndagen. Den enda matchen som verkligen betyder nåt däruppe och som garanterat kommer inbringa 3 friska pinnar till Ångermanland. Lite läskigt hur lika de är laget i stan...

Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Vi får väl se till att återställa ordningen imorn då. 😉

Sv: Apropå nånting...
Kattgubben: De har ju super A Johansson NHL klubbarna står i kö för att signa han och Svarten

Sv: Apropå nånting...
Kattgubben: stekhett i mOdOboken...😎

Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Det ser inte bra ut för Modo. Nu är det nog dags att börja vända på stenar, om en säger.....

Sv: Apropå nånting...
Per HApps: 0-4 nu. Dom vill verkligen inte låta oss leda serien.

Sv: Apropå nånting...
Knylan:
Det hållerpå att bli slutsålt, tills på måndag.

0-3 uppe i dom norra länsdelarna.

Har Svartvadet tryckt fram hissen , nedåt ?

Sv: Apropå nånting...
El Maco: Det är ju den gamla läktarflaggan som ligger där. Vill man så rafsas den ihop på två minuter, den ligger ovanpå stolarna. Inga konstigheter. Jag förutsätter att så också görs, obegripligt vore annars.

Sv: Apropå nånting...
Uppfattar det så, gröna stolar där nu. Om en få.

Sv: Apropå nånting...
Guinness86: översta raderna på K med?

Sv: Apropå nånting...
Guinness86: Inte många platser kvar alls nu..

Sv: Apropå nånting...
Balkongen är öppen för bokning, WoW :)

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Sugen kan jag säga. Men blir svårt i praktiken. Hade ringat in Hästen imorgon men det funkar inte heller.

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon: svårt det där. Samma med Allehanda. Ville läsa Modogranskningen men det går ju inte.

Men jag respekterar att man tar betalt. Inget är gratis och jag tycker min digitala prenumeration på ST är värd pengarna eftersom de bevakar och rapporterar varje dag

Om jag var Mittmedia skulle jag fixa ett kontosysten så att jag som ST-läsare betalar min månatliga prenumeration. Men att jag skulle kunna betala en tia bara idag för att idag komma åt Allehanda. Och en annan vecka läsa LT när vi möter SSK. Samma koncern och smidig korsförsäljning utan att binda upp mig för en månad med LT premium som jag inte bryr mig om.

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon: Jag har skrivit till P. Bylund ang. ST's premiumartiklar. Undrade hur TIK tänker upprätthålla intresset ute i landet, utan att flertalet kan läsa om laget i lokalpressen. Han förstod problemet, och ska ta upp det vidare i styrelsen m.fl. Vi får väl se...

Sv: Apropå nånting...
El Maco: El Maco Grande du kommer väl till västervik på fredag? Du bor väl i stockholm om jag inte minns fel?jag menar det är ju bara drygt 25 mil för dig att åka. ;)

Sv: Apropå nånting...
Från Aftonbladet plus.
. (Tabellplacering) Timrå
➕➕➕➕➕
Bäste poängplockaren: Elias Pettersson, 23 (10+13)
Förstemålvakten: Johan Mattsson, 93,65 %
Kommentar: Den klassiska klubben har satsat på sina juniorer och spelat den roligaste hockeyn hittills. Timrå leds av två 18-åringar, Elias Pettersson och Jonathan Dahlén, som varit dominanta under hösten. Ett offensivt lag som är extremt starkt på hemmaplan
Det behövs: Både Pettersson och Dahlén, samt Jens Lööke, försvinner troligtvis på JVM och kan missa så många som fem matcher. Extremt tunga tapp och laget behöver någon som kan fylla luckorna under den perioden. I övrigt kan en backförstärkning behövas om Timrå ska slåss om en SHL-plats fram mot vårkanten.

Sv: Apropå nånting...
Mats Lundh: Gött! Om inget oförutsett inträffar så syns vi på bortastå. :) Timrå ik är dom bästa!!

Sv: Apropå nånting...
Mats Lundh:
Till Västervik på Fredag alltså....!!!
Glömde nämna de....!!!
Hoppas de kommer en massa "Goa Rödvita " supportrar ...!!
Som skriker och hejar på våra krigare..!!
Ska bli trevligt......:-)

Sv: Apropå nånting...
WifstaÖstrand: skev analys som ändå inte har något med Timrå IK att göra. Cirkulera!

Sv: Apropå nånting...
Jo men visst....!!!
En Östgöte från Linköping och en från Norra Kalmar Län.....!!!
Vi kommer absolut dit......:-)
Ska bli trevligt att se " The Big Red...."

Sv: Apropå nånting...
Ice Tea: Och just därför är old school/MainStreamMedia i sådan kris nationellt/globalt.. Fakta får mer och mer stryka på foten till förmån för en jävla massa agendor och ännu större tyckande hit och dit..Spyr på alla jävla krönikor i ST där 8-10 journalister konstant ska tycka en massa saker istället för att försöka vara någotsånär objektiv och presentera fakta...Men folk ser igenom deras dimridåer...Och upplagorna sjunker ännu mer.

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Jag antar att han blev erbjuden en plats på HG men man får inte alltid som man vill.

Sv: Apropå nånting...
Noterar f.ö. att Nils Höglander spelar i AIK: andra femma idag mot Hästen.
Undrar varför vi tappade honom egentligen?? Vi hade ju haft en superkedja i J18 med honom, Hållander och Olofsson.

Sv: Apropå nånting...
Kongo: Ja det är det jag kallar att man medvetet eller omedvetet tar politisk ställning i en fråga genom att i dessa fall vinkla frågorna som innehöll så mycket faktafel så att de gynnande oppositionen. Jag frågade SR P4 Västernorrland (Radio Ångermanland) hur man som public service företag kunde ta politisk ställning men fick aldrig nåt svar....
Visst man är färgad i frågan men fakta måste anges korrekt och inte klippa ihop intervjuer för att åstadkomma nyheter som passar deras agenda. Att man sedan svarat på kritiken från klubbledningen med: "men vi rapporterar ju när ni får några nyförvärv" bevisar ju bara hur pinsam den lokala journalistiken är vilket för övrigt också går igen i rapporteringen om den aktuella sjukvårdsfrågan och landstinget.
All denna soppa fick en väldigt negativ följd för Timrå IK och dess varumärke som nu sakteliga förhoppningsvis håller på att vändas till nåt positivt igen.
Nu blir det spännande eller nåt att se NäR Ö-viks kommun tar över arenan vad som händer då i dessa medier.
KÄMPA TIMRÅ IK

Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Är det några smålandsTikare som kommer till Västervik på fredag? Jag kommer vara där i allafall och se på när det spelas riktig hockey i plivittradehallen för första gången den här säsongen. ;)

Sv: Apropå nånting...
Ice Tea: Det skandalösa med Mittnytts misslyckade journalistik är att det framställdes som att arenan genom anslag till Timrå IK haft höga kommunala subventioner när det i själva verket är tvärtom samt det parodiska påståendet att man köpte tillbaka det man en gång skänkt.

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Bra skrivet! Jag undrar också varför det är så tyst angående MoDo o ekonomin. 46 miljoner på två år enl sportbladet. Vore väl nått för Radio Ångermanland och Lunneborg på SVT Västernorrland att sätta tänderna i. Dom tog ju faktiskt politisk ställning när det gällde Timrå IK o Timrå Kommun bl a genom att klippa ihop intervjuer med Nollan då det begav sig så att det enda som framgick var att TIK inte har råd att betala hyra till Kommunen efter försäljningen av arenan.
Nåja att ifrågasätta en av Sveriges mest skuldsatta kommuner passar sig väl inte...

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Det räck med att vi häng ut fanskapet här.....?

Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Något för SVT Västernorrland att ta tag i? Med specialreportage o dyl. De har ju en förkärlek till att hänga ut och nagelfara idrottsklubbar i ekonomisk kris. Åtminstone när det handlar om en särskild, när jag tänker efter har bemötandet gentemot övriga varit betydligt beskedligare. Så Modo behöver nog inte oroa sig för negativ PR därifrån...

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
El Maco: Kan inte tänka mig att man prioriterar några banderoller framför betalda entrébiljetter. Men vi får se om en vecka :)

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon: Inga förmågor i U 16 elite? Inte på camp i alla fall...

Sv: Apropå nånting...
El Maco: Son till en "viss" Lasse Marklund som är en "stark" man i SKAIK! Breddar vet jag inte men stärker Marklunds namnet i klubben vart fall..... ;-)

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Puckat: Du säger emot dig själv lite här. Om Björkung ska spela pp så ska dom också använda honom som en offensiv back, det görs inte idag. Både hängslen och livrem på honom, man ser ju att han inte "vågar" vara offensiv, detta är en ledarfråga och man kan ställa sig frågan om det är rättvist mot honom. Att inte spela honom i pp är ju tjänstefel i mina ögon. Det handlar om förtroende från tränare och kan ju tänkas att självförtroendet blir "sargat" med 9-10min istid per match och inget spel i specialteams. Men att Hardegård ska spela istället kan ju inte vara på allvar, killen är ung och har säkert en bra utvecklingskurva med rätt ledarskap, men först måste man klara slå en 3-4 meters passning på bladet till en forward utan att det är en "ambulans"-pass! Sen måste det gå lite snabbare både i tanke och fötter.
Har sett 90% av matcherna, laget ser okej ut men med JVM när laget "tappar" 3 spelare" samt en skada på topp4 backarna så kan det bli stora problem dessa 7 matcher.....så tänker jag :)

Sv: Apropå nånting...
Läser att Modo har fått 46 miljoner på 2 år av kommunen i AB. Börjar det grävas i deras ekonomi på allvar nu likt under vår kris tro?

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon: Vad sägs om att ta och låna in något från SHL? Annars tycker jag att vi kan lufta några juniorer. MEN då förutsätter jag att man inte har en massa skador. Jag tror vi klarar oss utan juniorstjärnorna i några matcher men då får inte Molle, Larry och Wedda eller liknande spelare vara skadade. Med alla friska så kan vi fylla på med spelare från J20 om det är skador = låna från SHL.

« · 1780273 · »