« Föregående · 1783486 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
Alltså, vi är värda mera än noll poäng senaste tre matcherna. Tycker vi gör det bra idag, förutom första perioden.
+ 1
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
RunarUp: Tänk om JP kunde träffa målet när han får ladda från slottet, bedrövligt.
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
Ja ja, förlust men tycker att dem 2 sista perioderna var väldigt glädjande. Tycker vi förtjänar en kvitteringspuck.
+ 3
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
Heisenberg:
Absolut, inte kritik dom dem, så spelar juniorer. Detta är en ledarfråga, modo hade snälla Anders Forsberg som lät Nylander och Kempe spela så där och visst dom gjorde poäng framåt men låg även bakom mycket mål vi släppte in.
Jag tror man hjälper spelarna bättre genom att coacha dom så dom även behärskar detta spel. Att bara låta dom fortsätta och ursäkta med att "de är ju juniorer" tror jag är fel väg att gå. Tror Rönnberg i VF är bra på att ställa dessa krav på sina juniorer och få dom att utvecklas.
Absolut, inte kritik dom dem, så spelar juniorer. Detta är en ledarfråga, modo hade snälla Anders Forsberg som lät Nylander och Kempe spela så där och visst dom gjorde poäng framåt men låg även bakom mycket mål vi släppte in.
Jag tror man hjälper spelarna bättre genom att coacha dom så dom även behärskar detta spel. Att bara låta dom fortsätta och ursäkta med att "de är ju juniorer" tror jag är fel väg att gå. Tror Rönnberg i VF är bra på att ställa dessa krav på sina juniorer och få dom att utvecklas.
+ 1
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
Vi förtjänar verkligen poäng tycker jag, verkar inte vilja sig riktigt sedan Västervik matchen.
+ 1
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
Rytter: brukar nog vara så när man är junior, sådant kommer antagligen i nästa steg av utvecklingen så man får tänka på det tycker jag.
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
{297}: håller med, tycker nog grabbarna har steppat upp rejält sen 1a perren
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
{297}:
Er tränare borde ta EP och JD lite i örat, ser bara intresserade ut av att spela i offensiv zon idag (vet inte hur det sett ut tidigare, är det alltid så här?). När dom backcheckar så slutar benen gå efter rödlinjen, påminner sjukt mycket om när vi hade Nylander och Kempe i samma kedja. Dom var grymma framåt men hemjobbet hade mycket mer att önska.
Så skickliga och snabba spelare har alla möjligheter att spela bra defensiv, dom har åkningen för att hinna hem och spelsinnet för att ligga rätt och spela bra försvarsspel. Dom kommer aldrig spela fysiskt och stoppa motståndare men genom att ligga rätt och vara smart så skulle dom kunna vara riktigt bra defensivt också i HA detta år, och detta kommer dom ha nytta av senare i karriären för det ställs krav på defensiven som man ska etableras som spelare på yttersta nivån.
Kanske splittra på dessa pch sätta dem i olika kedjor för att få lite seniora spelare runt dem som hjälper dem och ställer krav på hemjobb och hur dom ska ligga i position.
Blir intressant att se dessa i JVM, EP vinnare i svenska poängligan och JD vinner skytteligan är väl inte otroligt.
Er tränare borde ta EP och JD lite i örat, ser bara intresserade ut av att spela i offensiv zon idag (vet inte hur det sett ut tidigare, är det alltid så här?). När dom backcheckar så slutar benen gå efter rödlinjen, påminner sjukt mycket om när vi hade Nylander och Kempe i samma kedja. Dom var grymma framåt men hemjobbet hade mycket mer att önska.
Så skickliga och snabba spelare har alla möjligheter att spela bra defensiv, dom har åkningen för att hinna hem och spelsinnet för att ligga rätt och spela bra försvarsspel. Dom kommer aldrig spela fysiskt och stoppa motståndare men genom att ligga rätt och vara smart så skulle dom kunna vara riktigt bra defensivt också i HA detta år, och detta kommer dom ha nytta av senare i karriären för det ställs krav på defensiven som man ska etableras som spelare på yttersta nivån.
Kanske splittra på dessa pch sätta dem i olika kedjor för att få lite seniora spelare runt dem som hjälper dem och ställer krav på hemjobb och hur dom ska ligga i position.
Blir intressant att se dessa i JVM, EP vinnare i svenska poängligan och JD vinner skytteligan är väl inte otroligt.
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
Zambonin: det är sällan man blir rånad av domaren men den här matchen har varit en parodi från början till slut. Jag tycker vi gör en helt ok bortamatch, Karlskoga är inte bättre någonstans.
+ 1
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
MEN HERREGUD!!!!! Får lauritzen seriöst utvisning för det där??? Han måste ju seriöst vara berusad
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
erathoo: Höga klubbor i ansikten på folk är ingenting som ska rendera i utvisning tydligen
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
Zambonin: Boqvist bara måste vi kunna få lämna tillbaka till Brynäs så fort vi får tillbaka spelare, den grabben verkar se sin sejour i Timrå som en chans att göra youtube-highlights.
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
{297}: Haha ja, han åkte för slashing va? Efter en tackling alltså? Han måste på riktigt vara full.
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
Heisenberg: Vad i hela fridens dagar gör Stene inne i boxplay?
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
Heisenberg: haha alltså den utvisningen på Berglund, vad fan håller domaren på med? Jag brukar vara frustrerad över hur vi spelar men snacka om att zebrajäveln har tagit all fokus i den här matchen.
+ 1
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
EXPLORERSMÅLAND: just den inställningen verkar råda bland domare överlag, oförmågan att vara självkritisk. Kolla på matchen innan du uttalar dig tycker jag, det är faktiskt inte acceptabelt att domaren kan vara så dålig på denna nivån. Ingen säger heller att det är på grund av honom om vi förlorar.
Länkar:
http://T
http://T
+ 6
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
EXPLORERSMÅLAND: vart sa du att du satt sa du, I dommarrummet?
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
EXPLORERSMÅLAND: Du, säg inte ett skit förän du ser reprisen på den här matchen. Domar ÄR rent jävla bedrövlig, finns ingen som helst anledning till att blunda för det.
+ 3
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
Här sitter man i domarrummet i Plivit Trade Hallen och dömer Västervik - Alvesta J-20.....
Och vad läser man...
Domarn...
Är det han som spelar matchen...
Fy fan!!!!
Och vad läser man...
Domarn...
Är det han som spelar matchen...
Fy fan!!!!
+ 1
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
Rytter: jag kan bara tala för mig själv och jag tycker:
1, det gamla "cyklopepitetet" är mer kul än pricksäkert.
2, att den enda modoiten som har en orimlig syn på domarna är den där JFK. Bagdad-Bob-varning där.
3, jag håller med dig och har gjort så hela säsongen. Fyrdomarsystem är denna liga värd, det går för snabbt för dom här hobbydomarna.
1, det gamla "cyklopepitetet" är mer kul än pricksäkert.
2, att den enda modoiten som har en orimlig syn på domarna är den där JFK. Bagdad-Bob-varning där.
3, jag håller med dig och har gjort så hela säsongen. Fyrdomarsystem är denna liga värd, det går för snabbt för dom här hobbydomarna.
+ 3
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
{297}: bra period. BIK hade inte kontroll
Och Boyce gjorde ett Boycemål ❤️
Och Boyce gjorde ett Boycemål ❤️
+ 1
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
{8106}: Domare Magnusson kan ju fara åt helvete, han ska ju döma pojkhockey i bästa fall. Det är tråkigt att se en domare trolla på det här viset men vi har ju iaf chansen att komma tillbaka i den här matchen.
+ 1
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
{297}:
Ni brukar ju vara snabba att påpeka för oss modoiter när vi kommenterar domarna att vi bara är bittra, men nu ser ni ju nivån och detta är verkligen inte bra för HA som liga.
Inför fyrdomarsystem nu. Låt SHL domare ta HA matcher och fungera som mentorer. Låt HA domare prova att döma i SHL för att få mer erfarenhet och lära sig hantera trycket tillsammans med en SHL domare.
För som det är nu förstör detta ligan och underhållningsvärdet.
Och jag jag håller med att nivån idag mellan BIK - TIK är under all kritik, men man börjar ju tyvärr bli van och detta är faktiskt normalfallet känns det som.
Ni brukar ju vara snabba att påpeka för oss modoiter när vi kommenterar domarna att vi bara är bittra, men nu ser ni ju nivån och detta är verkligen inte bra för HA som liga.
Inför fyrdomarsystem nu. Låt SHL domare ta HA matcher och fungera som mentorer. Låt HA domare prova att döma i SHL för att få mer erfarenhet och lära sig hantera trycket tillsammans med en SHL domare.
För som det är nu förstör detta ligan och underhållningsvärdet.
Och jag jag håller med att nivån idag mellan BIK - TIK är under all kritik, men man börjar ju tyvärr bli van och detta är faktiskt normalfallet känns det som.
+ 12
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
När vi får powerplay så borde vi få möjlighet att byta in detta mot ett boxplay senare, vi har NOLL spelidé i den spelformen.
+ 1
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
Heisenberg: vilken satans hönsgård det är och ja, domarna. Målvaktsjäveln står och lagar hjälmen av skottet i huvet men linjedomaren drar ut teket och menar att det inte var touch. Förbundet måste ha allvarliga problem om såna här människor får döma.
+ 2
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
Haha jävla skitdomare, inte hans fel om vi förlorar men fy satan vad dålig han är.
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
Webmaster: 1-0 på felaktig pass. 2-0 på felaktigt dömd straff. Släpp upp dom till 3-0 nu på felaktigt dömd utvisning så vänder vi sen eftersom det är så svårt att leda med just 3-0......
+ 1
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
Modano: håller med! In i kamperna, ta kroppskontakt, tackla!
Sedan tar vi får långa byten, den taktiska delen i spelet är som bortblåst, de senaste matcherna. Är det ödmjukheten och vilja till hårt jobb varje kväll, laget glömt av.
JD, EP & JB är de enda som visar vilja, hårt jobb och ödmjukhet!
Sedan tar vi får långa byten, den taktiska delen i spelet är som bortblåst, de senaste matcherna. Är det ödmjukheten och vilja till hårt jobb varje kväll, laget glömt av.
JD, EP & JB är de enda som visar vilja, hårt jobb och ödmjukhet!
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
RunarUp: på tal om det, sedan när missade man matcher för ett brutet finger?
Håller med dig om att sära på juniorerna. EP må ha magiska händer men han är under all kritik när det gäller det fysiska spelet/närkamper. Han behöver någon bredvid sig som kan vinna puckar och checka.
Håller med dig om att sära på juniorerna. EP må ha magiska händer men han är under all kritik när det gäller det fysiska spelet/närkamper. Han behöver någon bredvid sig som kan vinna puckar och checka.
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
Modano: Eller hur.. Berglund håller inte på den här nivån tyvärr, önskar dock att alla i Timrå hade Berglunds inställning och stene är ju TOTALT ointresserad av allt som händer bakom offensiv blålinje.. sämre spelare i egen zon får man ju leta efter. Sedan undrar man om timrå har någon plan bakom sitt styrspel, det är bara att åka in med pucken i Timrås zon och sedan etablera spel och Timrå krymper ihop och står i knä hos Mattsson.
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
Alla formationer är i skriande behov av Molinders defensiva smartness.
Tråkigt att se att den yra höns-taktiken som vi praktiserar just nu. Vi åker mycket och vill mycket, men vi mest fel hela tiden. Forwards jobbar i linje och det skapar jätteytor till tre mot två hela tiden.
Börja jobba som ett lag och tajta till och ta det sen därifrån.
Och som många sagt, splittra på 14 och 54. Dom snor lite syre från varandra och det skulle kanske blåsa lite liv i de andra kedjorna.
Tråkigt att se att den yra höns-taktiken som vi praktiserar just nu. Vi åker mycket och vill mycket, men vi mest fel hela tiden. Forwards jobbar i linje och det skapar jätteytor till tre mot två hela tiden.
Börja jobba som ett lag och tajta till och ta det sen därifrån.
Och som många sagt, splittra på 14 och 54. Dom snor lite syre från varandra och det skulle kanske blåsa lite liv i de andra kedjorna.
+ 1
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
{297}: Att det inte ifrågasätts av varken kommentatorer, experter eller studiopersonal är fan värre! Får man inte kritisera domare längre?
+ 1
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
Zambonin: hur kan man åka på en slashingutvisning när man varken måttar ett slag eller träffar motståndaren med klubban? Det är så jävla dåligt att det inte kan vara sant.
Såg straffsituationen på reprisen nu, domaren måste knarka. Snacka om dussinsituation, det är bara att hoppas på att han kompenserar senare i matchen, är han värdelös åt båda håll så är det ju kortsiktigt positivt iaf.
Såg straffsituationen på reprisen nu, domaren måste knarka. Snacka om dussinsituation, det är bara att hoppas på att han kompenserar senare i matchen, är han värdelös åt båda håll så är det ju kortsiktigt positivt iaf.
+ 2
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
{297}: inför fortsättningen, fast kanske kommer dyka rakt ned i botten ändå då våra juniorer är så bra att våra övriga spelare verkar tappat tron på sig själva..
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
Andersson: Och ändå är de så rädda i det fysiska spelet så man häpnar glas spelare
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
Heisenberg: utgångsläge för vad? Det är ganska stor skillnad på Modo och Karlskoga. Juniorerna åker ju skridskor men tyvärr är det ju inget lag som är duma nog att ge dom utrymme längre och övriga spelare steppar inte upp och producerar när juniorerna har det tufft.
Vi är ihåliga! tyvärr.
Domarjäveln måste ju för övrigt vara blind, han tar en slashing på westin när han skyddar pucken med kroppen och karlskogaspelare slår av klubban mot hans knä? Det är för dåligt.
Vi är ihåliga! tyvärr.
Domarjäveln måste ju för övrigt vara blind, han tar en slashing på westin när han skyddar pucken med kroppen och karlskogaspelare slår av klubban mot hans knä? Det är för dåligt.
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
Vi får skylla oss själva, hade vi inte förlorat mot Modo hade vi haft ett bra utgångsläge även om vi förlorar denna match. Ingen kedja förutom juniorkedjan producerar längre, och Roger verkar ha svårt att få rätt inställning bland spelarna inför matcherna.
+ 1
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
Så jävla svaga i närkamper hamnar i sarghörnen hela tiden förutom Dahlen hur länge ska man behöva se skiten Berglund o Stene bänka omg. Börjar bli less på Forsberg som bara rullar på agera för helvete och öppna käften
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
El Maco: det som är psykande är att det inte spelar någon roll att vi är aggressiva och har mycket puck, vi har så många spelare som inte platsar mot dom bättre lagen att vi hittar ett sätt att förlora ändå.
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
Heisenberg: Håller med, helt obegripligt.. och jag blir ännu mer förbannad när dem så kallade "experterna" inte ens pratar om den situationen..
+ 1
« Föregående · 1783486 · Nästa »