« Föregående · 1783286 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
Heisenberg: Rent bedrövligt att döma straff där! Skulle vilja se domaren få stå i tv i periodpausen och förklara hans bedömning där!
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
Det gör ont att se att vi är så ihåliga. Motståndarna behöver inte göra mycket, räcker att spela tight och vänta på bjudningarna.
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
Heisenberg: hindrar spelaren att avsluta , antar jag att domaren blåser för . Men det blir många straffar då
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
El Maco: hur fan kan det vara straff? Han låser ju klubban perfekt? Ingenting mot handskarna eller någonting!!
+ 5
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
I mitt tycke är det där inte straff.. han låser ju klubban vilken man får göra senast jag kolla ?
+ 2
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
Jåkkinen: jag fattar inte. Dahlroth tittar över axeln men släpper ändå? Har han synrubbningar?
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
Nisse på Mon: dessutom är det stor risk att jvmspelarna kommer hem slutkörda...
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
Heisenberg: om nåt oväntat inträffar är det för sent att agera. Trodde faktiskt att TIK var bättre förberedda. Kan bli katastrofala 5 matcher.
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
Nisse på Mon: läste på sportbladet att vi i första hand ska fylla på med just juniorer och om något oväntat inträffar ska vi försöka låna spelare.
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
Hälge: Är det fler än jag som funderar kring hur Nubben tänker om JVM. Vi är snart där och det blir väl svårt att plocka in ytterligare juniorer isf.
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
Hälge: Idag blir det iaf match på tv . AIK spelar ju inte :)
Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2016-12-09
sargad: En vinst skulle, minst sagt, skänka något form av hopp inför framtiden. Visst, fyra i tabellen, men det finns en del bitar som oroar. Vi ska vara ett lag för topp fem även utan JVM-trion.
Sv: Apropå nånting...
Enough: Grabbarna missar 5 matcher. 4 st hemma mot Mora, Oskarshamn, pantern och Tingsryd. På bortaplan är det Västerås.
Sv: Apropå nånting...
Enough: Almtuna borta är en helveteskamp om man vill sno poäng. Hoppas nu bara inte psykspöket slår fel för dessa unga herrar. Det jag är aningen orolig för kan vara en omedveten rädsla att bli skadad inför det stora äventyret dagen därpå... Men innerst inne tror jag inte att det finns någon handbroms överhuvudtaget på dessa fantastiska junisar.
Sv: Apropå nånting...
Modano: Virka?? Vi behöver snarare stålhandskar apropå våran vekhet i rinken.
När det gäller Hugos så är han väl ihålig med tanke på att han spela mera i vågrät stil än lodrätt..
Har du sett någon utav dagens lirare i TiK slänga sig handlöst och täcka backskott?
Nä ja tänkte väl det...
Herr Hugos kunde själv döda ett BP genom att bara slänga sig och täcka skott..
Fram med stålvirket för fan som förr i tiden...
NO MORE CHICKEN.. Tack!!!
När det gäller Hugos så är han väl ihålig med tanke på att han spela mera i vågrät stil än lodrätt..
Har du sett någon utav dagens lirare i TiK slänga sig handlöst och täcka backskott?
Nä ja tänkte väl det...
Herr Hugos kunde själv döda ett BP genom att bara slänga sig och täcka skott..
Fram med stålvirket för fan som förr i tiden...
NO MORE CHICKEN.. Tack!!!
+ 3
Sv: Apropå nånting...
På onsdagen vid lunchtid samlas JVM-truppen i Arlanda och tidigt på torsdagen går flyget till Nordamerika.
Trots det har Timrå IK lyckats få till en viktig speciallösning.
Den gör talangerna Elias Pettersson, Jonathan Dahlén och Jens Lööke – samt tränaren Henrik Stridh tillgängliga för matchen mot Almtuna på onsdagskvällen.
– Det betyder mycket, säger Roger Forsberg.
Lite positiva nyheter från ST
Trots det har Timrå IK lyckats få till en viktig speciallösning.
Den gör talangerna Elias Pettersson, Jonathan Dahlén och Jens Lööke – samt tränaren Henrik Stridh tillgängliga för matchen mot Almtuna på onsdagskvällen.
– Det betyder mycket, säger Roger Forsberg.
Lite positiva nyheter från ST
+ 19
Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Sluta va som en liten tant som sitter på hemmet och gagga med symaskinen i knä. Virka en tröja till Molly med finger skydd så är det lugnt de blev ju bra för crippelina och tanta Hagos båda blev lucia i nacksta
+ 2
Sv: Apropå nånting...
sargad: Jag försöker ju få fram tändvätskan till laget....
Trots att det nalkas jul och grillen ligger och inslängd i lusthuset.
Jag saknar Molly fan så mycket ska du veta...
Gått lite åt helvete nu...
När är fingrarna tillbaka till spel månne?
Vet du det?
Sitter och tittar på Text-tv tabellen..
Tingsrätten och Pannkakorna ligger och nosar oss i baren..
Jag är rädd 😱
Trots att det nalkas jul och grillen ligger och inslängd i lusthuset.
Jag saknar Molly fan så mycket ska du veta...
Gått lite åt helvete nu...
När är fingrarna tillbaka till spel månne?
Vet du det?
Sitter och tittar på Text-tv tabellen..
Tingsrätten och Pannkakorna ligger och nosar oss i baren..
Jag är rädd 😱
Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Tanken är att vi ska jobba ödmjukt och slå underifrån allt enligt mäster Lill-Kents filosofi.
Slå sig för bröstet gör man, förhoppningsvis, efter match. Innan match knyter man näven i byxfickan och fokuserar på att göra alla detaljerna.
Alternativ knyter man näven i byxfickan och drar fram en byxljummen Explorer. Andra alternativet är exklusivt för 'mogna' fans.
Slå sig för bröstet gör man, förhoppningsvis, efter match. Innan match knyter man näven i byxfickan och fokuserar på att göra alla detaljerna.
Alternativ knyter man näven i byxfickan och drar fram en byxljummen Explorer. Andra alternativet är exklusivt för 'mogna' fans.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Vadan denna dystra framtidsprofetia från optimisternas okrönte kung, Småland?
Visst, vi kommer inte dominera eller kanske inte hamna topp 6 men nog ska vi fixa Meca-race?
Här ska inte göras en inverterad Läxan.
Till att börja med ska vi hålla nere siffrorna mot Karlskoga eller varför inte lugga dom på en pinne.
Visst, vi kommer inte dominera eller kanske inte hamna topp 6 men nog ska vi fixa Meca-race?
Här ska inte göras en inverterad Läxan.
Till att börja med ska vi hålla nere siffrorna mot Karlskoga eller varför inte lugga dom på en pinne.
+ 2
Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2016-12-05
Misstag kan och måste få ske, men den här lättjan Lööke och Stene uppvisar är oacceptabel.
Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2016-12-05
Kollade highlights från derbyt nu. Förutom det övergripande att Timrå hade svårt att komma in på farliga ytor så är det anmärkningsvärt hur spelare uppträder vid båda insläppta målen. 0-1: Vid skottet utifrån agerar Lööke som vid en uppvisningsmatch, bågar lätt och släpper förbi skottet utan att ens försöka störa. Ser även ut som att Matsson hade kunnat hantera pucken (blockera, styra) så att fortsättningen med målet hade kunnat förhindras. 0-2: Steene kliver inte in i närkamp, och blir helt bortgjord. Persson/Matsson lyckas sedan inte heller sätta stopp. Ej acceptabelt agerande av Lööke och Stene. Den sistnämnde verkar vara lika lätt att runda som en vimpel.
Det behövs mer karaktär i laget. Kanske genom utveckling, eller så får det bli en inriktning till nästa säsong.
Kom också ihåg Nubbens långsiktiga idé: Att varje säsong vara ett topplag. Rätt säsong klickar allt och vi går upp. Kanske den här säsongen, kanske om tre år elller någon helt annan gång.
Det man som enskild supporter kan göra är att gå på matcher, bidra till stämningen och hjälpa till med att rekrytera ny publik och nya supportrar bland de människor man har omkring sig. Med mer publik och ännu fler supprtrar får vi hela tiden ett starkare och starkare TIK. Heja!
Det behövs mer karaktär i laget. Kanske genom utveckling, eller så får det bli en inriktning till nästa säsong.
Kom också ihåg Nubbens långsiktiga idé: Att varje säsong vara ett topplag. Rätt säsong klickar allt och vi går upp. Kanske den här säsongen, kanske om tre år elller någon helt annan gång.
Det man som enskild supporter kan göra är att gå på matcher, bidra till stämningen och hjälpa till med att rekrytera ny publik och nya supportrar bland de människor man har omkring sig. Med mer publik och ännu fler supprtrar får vi hela tiden ett starkare och starkare TIK. Heja!
+ 10
Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon: Men nu vet vi ju inte om han mörkat något för Timrå. Det är ju för media han har dementerat att han gjort klart med Frölunda. Vad han sagt bakom stängda dörrar är ju en helt annan sak. Tror inte att man bekräftar någonting i mitten av en säsong oavsett om överens för den kommande.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: När jag såg er i Mora såg tycker jag att ni hade/ har kvalité. Som min kompis sa efter inledningen, "vad fan, är det ett elitserielag som kommit hit".
Med det sagt så tror jag inte att ni kommer sämre än 8:a. Dock är känslan att ni kommer att lida ett tag med spelare till j-VM etc. Hade jag varit TIK fan så hade jag varit orolig men för en utomstående betraktare så ska det inte vara någon fara!
Med det sagt så tror jag inte att ni kommer sämre än 8:a. Dock är känslan att ni kommer att lida ett tag med spelare till j-VM etc. Hade jag varit TIK fan så hade jag varit orolig men för en utomstående betraktare så ska det inte vara någon fara!
+ 6
Sv: Apropå nånting...
Aj aj....snart kommer dä ifatt oss under..
Hualigen..
Snart är vi och nosar runt sträck under Meckas... 😵😵😵
Hualigen..
Snart är vi och nosar runt sträck under Meckas... 😵😵😵
Sv: Apropå nånting...
Alltså, om vi är med och krigar om, låt säga topp två, i slutet av säsongen så är det ju så enkelt att vi har (fler) spelare (än EP och Dahlén) som är intressanta för andra klubbar.
Det ser jag som något positivt, vill man behålla alla i truppen till nästa år så ska man typ fixa ett neg. kval med ett nödrop i mars/april :)
Det ser jag som något positivt, vill man behålla alla i truppen till nästa år så ska man typ fixa ett neg. kval med ett nödrop i mars/april :)
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Modano: Ja som det ser ut nu så blir ju Wedin i stort sett borta lika länge som JVM spelarna. Molinder lär väl vara tillbaka förhoppningsvis inom 10 dagar. Boqvist kan ju bli återkallas till Brynäs.
Så med dessa förutsättningar så vore det ju rent ut sagt tjänstefel om inte Nubben hör eller redan har hört för sig om ev lån från SHL klubbar.
Han kan ju knappast räkna med att 3-4 juniorer som knappt spelat i allsvenskan ska kunna fylla ut tomrummen. Så även om förhoppningsvis Boqvist är kvar så skulle jag gärna se, om det går, upp mot två lån från SHL klubbar.
Angående JVM: De samlas 14:e om jag förstått det hela rätt och lämnar Sverige dan efter. Bor tror jag i Arlanda då.
På kvällen den 14:e är det borta mot Almtuna. Tre mil från Arlanda alltså. Är den matchen körd för JVM spelarna då? Får väl verkligen hoppas att Nubben sett till att de får spela den. Skandal annars.
Sen hörde jag Pelle Hägglund från Allehanda hade pratat med Nubben om JVM och han sa att de då blir borta från 4-5 matcher. Men vad jag förstår så kan det väl i värsta fall handla om 6-7 matcher som JVM killarna kan komma att missa.
Surt alla fall att de missar så många matcher. Känns inte bra. Väldigt många poäng som står på spel och är rädd för att det kan börja dala för Timrå nu dessvärre.
Och redan efter matchen mot Karlskoga så är man vid händelse av förlust 7poäng efter!!!
Bara hoppas man knyter näven rejält nu och att alla höjer sig ett snäpp för annars kan den "säkra" playoff platsen bli skör.
Så med dessa förutsättningar så vore det ju rent ut sagt tjänstefel om inte Nubben hör eller redan har hört för sig om ev lån från SHL klubbar.
Han kan ju knappast räkna med att 3-4 juniorer som knappt spelat i allsvenskan ska kunna fylla ut tomrummen. Så även om förhoppningsvis Boqvist är kvar så skulle jag gärna se, om det går, upp mot två lån från SHL klubbar.
Angående JVM: De samlas 14:e om jag förstått det hela rätt och lämnar Sverige dan efter. Bor tror jag i Arlanda då.
På kvällen den 14:e är det borta mot Almtuna. Tre mil från Arlanda alltså. Är den matchen körd för JVM spelarna då? Får väl verkligen hoppas att Nubben sett till att de får spela den. Skandal annars.
Sen hörde jag Pelle Hägglund från Allehanda hade pratat med Nubben om JVM och han sa att de då blir borta från 4-5 matcher. Men vad jag förstår så kan det väl i värsta fall handla om 6-7 matcher som JVM killarna kan komma att missa.
Surt alla fall att de missar så många matcher. Känns inte bra. Väldigt många poäng som står på spel och är rädd för att det kan börja dala för Timrå nu dessvärre.
Och redan efter matchen mot Karlskoga så är man vid händelse av förlust 7poäng efter!!!
Bara hoppas man knyter näven rejält nu och att alla höjer sig ett snäpp för annars kan den "säkra" playoff platsen bli skör.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Kongo: jodå..förstår naturligtvis det...men det ska ju inte mörkas för Timrå. Då blir det ju parodi...
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Tror inte Nubben är så hjärndöd att han inte agerar och lånar in några spelare under JVM annars känns det som föreningen skiter i att försöka ta steget upp. En sådan här chans kommer inte igen på många år utan då kommer man bara att bli en jävla farmar klubb åt SHL och intresset dör ut för många. Måste väl fatta att man inte klara sig utan fyra topp forwards så många matcher plus att fler skador kan tillkommma
Sv: Apropå nånting...
Laken: om detta stämmer med Mattsson kan väl detta vara lite positivt ur Nubbens perspektiv. Han kommer ju ha mer tid att redan nu leta efter ersättare. Tråkigt givetvis men det är väl ingen högoddsare som sagt att våra bästa spelare kommer dra till SHL, om dom inte går upp med Timrå vill säga.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Att våra bästa spelare riskerar att hamna i SHL efter säsongen kan väl knappast komma som en överraskning.
+ 7
Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon: Det verkar tyvärr inte vara ovanligt att göra klart med andra klubbars spelare under pågående säsong. Timrå IK är inte i position att gå emot detta.
Sv: Apropå nånting...
Inte bra, inte bra alls! Läste på twitter att Wedin blir borta en månad till minst. Det kan komma bli riktigt tungt och tunnt på forwardsidan nu när vår käre trio försvinner till Jvm. Extra tungt för Wedin då jag tror han hade fått stiga i hiarkin och fått lite mer speltid och visa vad han går för.
Sv: Apropå nånting...
Kongo: Vilken jämförelse...menar bara att nån ordning får det väl vara på kontrakt och snack med andra klubbar. Och blåljuger både Frölunda och Mattsson då kan man väl undra.
« Föregående · 1783286 · Nästa »