1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1002438

Sv: Apropå nånting...
Barnen i första klass får som uppgift att berätta vad deras pappor har för yrke. En efter en berättar om sina pappor som är brandmän,poliser etc.
Så kommer turen till lilla Olle som sitter i sin bänk och vrider lite obekvämt på sig.
- Så olle,vad jobbar din pappa med,undrar fröken nyfiket.
-Äh,inget speciellt svarar Olle.
-Jo,men berätta nu,alla andra barnen har ju berättat om sina pappor,säger fröken uppmuntrande.
-Hm,okej då,svarar Olle.
-Min pappa strippar på en bög klubb. För riktigt bra med dricks följer han med nån gammal gubbe hem för att snaska lite kotte och ta den i tvåan.
-Men herregud,utbrister fröken som efter lektionen ber Olle stanna kvar en stund.
-Var det verkligen sant de där med din pappa,undrar fröken lite försiktigt.
-Näe,svarar Olle,-han spelar egentligen hockey i Modo men de är ju så jävla pinsamt att erkänna så det förstår väl fröken att jag inte kan säga....

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.