Jag hatar verkligen begreppet och klyschan Norrland! Norrland upptar ta mig fan 59% av Sveriges yta (tre femtedelar!) och jag älskar bara lilla Medelpad (egentligen bara Sundsvall/Timrå). Jag blir så förbannad när någon snackar om att den eller den pratar "norrländska". Vad fan då? Skulle vi snacka likadant här som i Tärnaby eller Torneträsk!? Söder om Gävle har man så usel koll på geografi att hälften voire nog. När man börjar på ett jobb i Stockholms-trakten säger de ofta "Vad trevligt med ännu en norrlänning! Det jobbar många norrlänningar här." Och så visar det sig att det finns någon jävle från Östersund och en annan från Piteå. Men jag har väl för fan inget mer gemensamt med en lappjävel än med någon från t ex Örebro eller Norrköping! Skärpning Sverige!!!
Smörgåsen : Littles läge är väl lite som att sent bli påtvingad att hosta en påkostad nyårsmiddag när alla butiker förutom bensinmacken har stängt. Och när han åker till macken så visar det sig att han inte är ensam om att vara ... | Läs mer
Jag hatar verkligen begreppet och klyschan Norrland! Norrland upptar ta mig fan 59% av Sveriges yta (tre femtedelar!) och jag älskar bara lilla Medelpad (egentligen bara Sundsvall/Timrå). Jag blir så förbannad när någon snackar om att den eller den pratar "norrländska". Vad fan då? Skulle vi snacka likadant här som i Tärnaby eller Torneträsk!? Söder om Gävle har man så usel koll på geografi att hälften voire nog. När man börjar på ett jobb i Stockholms-trakten säger de ofta "Vad trevligt med ännu en norrlänning! Det jobbar många norrlänningar här." Och så visar det sig att det finns någon jävle från Östersund och en annan från Piteå. Men jag har väl för fan inget mer gemensamt med en lappjävel än med någon från t ex Örebro eller Norrköping! Skärpning Sverige!!!