Snoop: Ser att Sundsvallsbekante Jonathan Zwikel är med i det franska laget. Liksom Bellemare ifrån Leksand och bröderna Rozenthal som har lirat i Björklöven.
Tycker den franska målvakten är duktig även om han nu tvingats kapitulera 4ggr om. Men han släpper inte in några närskott eller när svenskarna står och vispar framför kassen. Utan det krävs stenhårda slagskott längs isen eller att han blir rejält skymd i sikten för att vi skall kunna överlista honom.
Tycker Sverige visar upp ett bra tålamod i sitt spel och nu är matchen i hamn.
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...
Tycker den franska målvakten är duktig även om han nu tvingats kapitulera 4ggr om. Men han släpper inte in några närskott eller när svenskarna står och vispar framför kassen. Utan det krävs stenhårda slagskott längs isen eller att han blir rejält skymd i sikten för att vi skall kunna överlista honom.
Tycker Sverige visar upp ett bra tålamod i sitt spel och nu är matchen i hamn.