1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615016 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1072604

Sv: Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?
Olle: Varför skulle sponsorerna lägga mer pengar för att arenan ligger i Sundsvall?

Svarskommentarer

Sv: Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?
Anonymous: Jag hade skrivit ett mycket långt och potent svar till dig innan jag uppfattade frågan rätt. Därför svarar jag istället att jag syftade på potentiella nya sponsorer och reklamintäkter, inte befintliga, och detta ur ett utökat perspektiv inte ett ersättande. Å andra sidan kan jag samtidigt se hypotetiska anledningar till varför befintliga företag/sponsorer skulle vilja avsluta ett samarbete iom en flytt, detta av samma anledning som varför nya skule vilja påbörja ett samarbete, dvs därför att arenan skulle ligga i Sundsvall och inte i Timrå. Men nu kanske jag överskattar betydelsen av avståndet mellan de båda städerna.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...