Ett tillägg i debatten: Timrå IK hade fått möta Detroit i en träningsmatch till hösten hemma i E.ON Arena om arenan varit större. 6000 åskådare räcker inte för att få ett sådant spektakel att gå runt tydligen.
Nu fick Färjestad den träningsmatchen istället. Detroit kommer alltså till Karlstad. Inte Sundsvall. Thomas Johansson försökte förjäves in i det sista att få hit Red Wings men det sprack på arena-kapaciteten alltså.
Pucken: Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer
Nu fick Färjestad den träningsmatchen istället. Detroit kommer alltså till Karlstad. Inte Sundsvall. Thomas Johansson försökte förjäves in i det sista att få hit Red Wings men det sprack på arena-kapaciteten alltså.