1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614991 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1187800

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
Olle: Skillnaden mellan Skogs och Samuelsson kan beskrivas i vilka förväntningar man kan ha på de båda spelarna.

Samuelsson kom från div 1 inför förra säsongen. Han hade begränsad speltid i Timrå och var utlånad till Sundsvall delar av säsongen. Ingen trott att han skulle gå in och dominera. Kanske var omställningen för stor.

Skogs å andra sidan hade en plats i Tre Kronor när han värvades efter ett par fina säsonger i Mora. Han visade att han kunde spela på den här nivån men vad hände sedan? Inte har han levt upp till några förväntningar direkt.

Svarskommentarer

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
Johan J: Klart det är skillnad i förväntningar, jag är ju också betydligt mer besviken på Skogs än vad jag är på Samuelsson men jag gillar honom bättre för det. Ja han kom ifrån div 1 och till div 1 skall han åter gå. Det fanns uppenbarligen en anledning till varför han spelade just där.

Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer