1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581149 inlägg · 6216 ämnen

Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15

1188309 · » Till forumet


Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
Anonymous: så enkelt var det inte denna gång
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
Lagkapten: ... och varför skulle han ens prata kontrakt med Linkan då för?

Ja menar om vi säger en sådan sak som att han tycker att Sundsvall är en skitstad så är det knappast något han måste fråga Linkan om vad han anser om staden.

Nä klart det hanlar om pengar, och det Linkan erbjöd var för lite.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
det är ju bara att läsa om vad som skrivits här på HS dom senaste dyngen. Det skulle få vilken hemvändare som helst att hissa spinnakern och ställa in kursen på rakt sydlig 100 mil söder om Timrå.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
Laken:
Det var väl allt satans skitprat om hans historik som gjorde att han gav fan i TIk, och vem kan klandra honom för det???
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
Lagkapten: Om det inte föll på det ekonomiska vad var det då?
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
RTS: hm . ja vad beror de på måntro .. behandlas egna produkter inget vidare kanske .. vem vet ..
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
Bissett19: Ja, om det nu har förekommit djupare motsättningar mellan Sjödda och Månsson så borde det alltså vara nåt annat lag än Rögle som är på tapeten.
Men eftersom det verkar vara Rögle som är aktuella så borde det även vara rätt så uppenbart att dom där kakreceptbytena kommer att återupptas igen..
:-)
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
Huge:

Fast jag är lite skeptisk ändå att M.M skulle signa RBK,vet att Sjödda och Månsson inte var dem som bytte kakrecept under tiden i Brynäs direkt;)
Men det kan ju vara utagerat.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15

Lagkapten: Känns som om Timrå missar spelare från orten var o varannan gång. Tragiskt att man inte gjorde mer för att få hem Crippe.

 Men vi har ju Strakov o Samuelsson istället.

Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
Lagkapten: En kvalificerad gissning: Rögles spelstil passar Månsson bättre plus att han spelat med Sjödda (som nu assisterar i Rögle).
Tror att Sjöddas och Perssons filosofi passar Månsson mkt bra.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
Anonymous: när det gäller månsson var det andra saker än det ekonomiska
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
Olle: Till skillnad mot oss så gick Rögle med vinst ifjol så de har väl lite mindre tajt budget i år.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
T T: Ops!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
persson: Det var väl något med att komma närmare sin dotter, dessutom betalade dom säkerligen mer pengar, har inte vi redan maxat våran spelarbudget?
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
T T: så du ska ha nått att fråga om
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
persson: Och varför väljer du att kommentera i den här tråden?
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
varför igentligen välja rögle? dom kommer vara efter timrå när vi har spelat 55 omgångar.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
dags för en kall..

trevlig helg alla hockeyvänner!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
Sorry alla ovänner jag var i fel tråd när det gäller Djurgården.
Ni får väl ändra.
Synd att man inte själv är moderator.
Då skulle det bli raderat hej vilt!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
Även Challe inser det allvarliga i det läge vi befinner oss i!
Vinst är ett måste i morgon.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
Tycho: Jo, i kvalserien kanske det blir både slag om Västernorrland och insamlingar....
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
mikenomad: De kan vi väl ha i KS!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
kulltorp: Vad säger ni, är ni med på en insamling för att bevara "slagen om Västernorrland"? ;-)
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
kulltorp: Dom får ha nypremiär på Kempehallen , om den finns kvar .
Kommentera


Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
Tikinmyheart: Jeppe var en tveksam satsning från början som många redan då konstaterade och han har inte bevisat någonting alls som säger att han har i ES att göra. TJ gnällde ju på korvförsäljningen ifjol, undra hur många korvar vi hade sparat in på att inte ge ett tvåårskontrakt till en division1-spelare? Try-out nästa gång för bövelen!

Ja det blev en orimlig hype kring Skogs. Faktum är att den sista säsongen i Mora, när Skogs gjorde ett bra grundspel, så var han faktiskt riktigt svag i kvalspelet och kunde inte alls bidra till att hålla kvar Mora i ES. Tyvärr fick vi honom till ett på tok för högt marknadsvärde. Det svider.

Granath väcker inga känslor hos mig nu. Han började kasst med några avgörande missar men har jämnat ut sitt spel sista matcherna.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
RocknRolf2: Då du publicerar vad jag då tyckte om Jeppe och Persson, så kan jag bara konstatera att jag vidhåller vad jag sagt. Jeppe har inget i ES att hämta f.n. Steget från dv 1 till ES är STORT och i Jeppes fall kan man nog konstatera att allsvenskan vore det rimliga steget. Jeppe är dessutom väldigt strykrädd och han har väldigt dåliga avslut.

Jag var även MYCKET positiv till Skogs och jublade när man fick honom på tre år. Här jublar jag inte lika mycket längre. Jag har sett Tomas i Mora tröjan väldigt mycket, men han har inte tagit med sig sitt spel till Timrå.

Jag var fullkommligt galen när man värvade Granath. Han har varit bra i de två senaste matcherna och jag har svalt min ilska helt. Jag har även sett Granath i stort sett i alla träningar och jag tycker att hans självförtroende växer hela tiden. Jag tror faktiskt på Elias. Ge honom och Sonntag detta år på sig i ES.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
Modo räknar med att gå 6 miljoner back i år. Undrar hur det går för oss?
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
PEAP: Som du förstår så är tålamodet helt slut med dessa spelare. Det är ytterst beklagligt att dessa killar fortfarande är kvar och förstör matcher för Timrå IK, som igår.

När ska man våga agera?
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
BONUS: Några higlights från i vintras om Skogs:

” Och Skogs tjänar vad jag har hört över 100k i månaden. I tre år. Det kontraktet är alltså värt minst en 3-4 mille. Puuh. Riv, riv, riv!”

” Jag tycker Skogs defensiv är rent bedrövlig. Han är alldeles för vek. Visst är han bra på skrillorna och kan slå hyfsade pass ibland, men överlag har hans offensiv varit ett stort fiasko. Långt sämre än Kokko någonsin var.”

” Det här måste vara Skogs sista matcher i Timrå, allt annat är fan fullständigt oacceptabelt. HELT JÄVLA MENLÖS!”
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
Här följer några kommentarer från hockeysnacks historia vad som ansågs om Jesper Samuelsson som nyförvärv.

"Jesper Samuelsson... Tja, inte vet jag och säkert inte så många andra heller. Den spontana känslan är vad fan är det här nu då?! "/ Ambroo

"tyckte knappt Jesper var bra i allettan..... göra massa poäng mot Skå och Arlanda och Järfälla är en sak....men i allettan var han stundtals ruskigt anonym" / Db_04

"Jag har kanske fel, men det verkar som att både Jesper och Dennis värvas till spel i Sundsvall genom Timrå.Tror knappast att någon av dem kommer att ta en plats i TIK:s A-lag." / Tikinmyheart

"Värvningen i sig tycker jag är helt perfekt. Men det är ju frågan om vilka intentioner föreningen har med den. Vad har man för planer för den här unga killen? Om man vet dom vet man också huruvida det är en bra eller dålig värvning." / kerstin_k

"Precis, nej Strålman hade sista säsongen i Skövde i allsvenskan men innan den var han i DIV 1, men de här är ju en ung spelare som är för bra för div 1 och som nu kan ta ytterligare kliv, ska bli mycket intressant att följa." / snoop

"Vad jag har sett av och hört om Samuelsson så behöver han förbättra sin fysik innan han är redo i elitserien. Många har även gnällt på hans attityd men han lär lägga de problemen åt sidan när han flyttar till Timrå." / Peja

"Samuelsson, Persson och i viss mån Mäkiaho har jag svårt att förstå som värvningar. Men det var väl reapris antar jag." / Rocknrolf2 innan säsongen

"Spelar Jesper Samuelsson i första kedjan ikväll? I så fall, varför? Killen håller som bäst måttlig allsvensk klass." / Rocknrolf2 i januari 09
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
RocknRolf2:

Jag är betydligt mer förlåtande än dig, dock håller jag med dig om Samuelsson. Är väl rimligt att han försvinner om vi får Månsson. Vi har ju Corso, Meunier, Lander, Gabriel på centersidan. Dessutom kan Sonnie spela center.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
RocknRolf2:


Folk får säga va fan de vill, Jag håller med dig till 100%
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
250kg kärlek: Sonntag är en annan som har övertygat på mig.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
250kg kärlek: Granath har vuxit o det är jag glad för.
Det finns andra som borde få sparken, in med Micha istället.
Han skulle definitivt inte göra bort sig i jämförelse med tex Skogs. Billigare dessutom o minst lika bra.
Det är min åsikt.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
Hahl Bundy: Apropå förklaring. Jag skulle nästan vilja ha en liten förklaring av Mattias-74 vad han anser om Granath i Timrå. Det är en kille som växer i mina ögon. Jag tror inte, som det ser ut idag, att Granath sätts på bänken när Caslava anländer...
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
När blir vi av med Jesper Samuelsson? Jag förutsätter att killen har spelat sin sista match i Timrå och antagligen sin sista match i Elitserien. Den här killen har redan fått alldeles för många chanser. Det var som många var inne på en tveksam värvning redan från första början, särskilt att man skriver ett tvåårskontrakt med ett helt oprövad kort, och det visade sig också vara en spelare på den nivån som många misstänkte. Killen som värvades var över 20, hade aldrig spelat en juniorlandskamp och huserade i division 1. Ett gott exempel på dålig scouting.

Tomas Skogs gnager också. Så här nu när jag har smält matchen över en natts sömn så är det fortfarande bara att krasst konstatera att Tomas Skogs måste bort från Timrå IK. Det måste finnas någon desperat klubb där ute någonstans som är intresserad av att ta över eller låna killen. Vi kan inte ha så dyra spelare som är så dåliga. Gör nånting för fan! Visa handlingskraft eller byt yrke!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
Hahl Bundy: Vilket klyschigt o patetiskt inlägg.
Fy 17 vad man förklarar dåligt det mest självklara.

Ähh vinn bara!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
PEAP: Vi måste ta 3p på lördag.
Vi har 3 p upp till DIF, 4 p upp till BIF, 6 p upp till Rögle, 7 p upp till Luleå o 10 p upp till SAIK.

Det går snabbt med 3 p systemet säger en del.
Javisst säger jag, om nåt annat lag börjar förlora 3 raka matcher, men då vinner det andra laget istället.
Så att äta ikapp dessa 6-10 poäng tar betydligt längre tid än man tror.
Tur att det åtminstone är långt kvar att börja äta oss ikapp men vi måste börja redan nu på lördag mot DIF.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
Hahl Bundy:

Du har helt rätt, tåget går fortare än vad man vill tro.
Det gäller att "positionera sig" i tabellen, och man hade ju hoppats att vår position skulle vara högre.

Jobbigt med de här måstematcherna hela tiden. I morgon mot ett Djurgården som är i samma position....obehagligt.

Att må illa har blivit ett normaltillstånd de sista veckorna....
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
Det är nåt som är ruggigt fel när vi har ett lag som Rögle 6 pinnar före oss o Saik 10 pinnar före.
Jag mår illa.
Det känns som att tåget börjar gå, alla vet hur lång tid det tar att äta ikapp förlorade poäng, det tar minst 10-15 omg. förutsatt att vi börjar ta 3 poängare nån gång.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
Gratis Tändvätska av Tomas Ros


Jag har bara sett highlights. Men starkt av SAIK att inte vika ned och ta tre poäng mot rätt lag. Timrå är ett lag som man ska ha bakom sig om man ska gå till slutspel.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
mikenomad:

Jag tror inte han hade gjort någon större skillnad så här långt.

Men jag måste återigen tjata om att våra målvakter behöver kontinuitet. Det går inte att hatta mellan dem match efter match.

Nu blir det väl Åkerlund i morgon om han är frisk och sen blir det en snöplig uddamålsförlust och Lindbäck i kassen igen nästa omgång. Det går inte att hålla på så.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
Det måste sägas; Fan vad jag saknar Johan Backlund!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
Simmalugnt: Så gör vi. Imorgon studsar vi upp igen !
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
PEAP:

Dra kragen tätt kring halsen idag
Det blåser snålt och kallt
Gå med knuten näve i fickan idag
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
Simmalugnt: Vi får hoppas att det reder sig, men man börjar bli orolig.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
Skarin: Måste bara säga att jag är imponerad över domherre Vimmelkant. Screeningen som föranleder vårt andra mål är ju huuur solklar som helst!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
Olle: Måste få berömma dig igen. Dina analyser och frågeställningar känns allt som oftast riktiga.

Vissa skyller att vi ligger där vi ligger på Skogs, Granath(!?) och Jeppe i all oändlighet. Andra kommer med analyser och konstruktiv kritik. Dessutom bra sådan. Åtminstone enligt mig......och säkerligen många fler.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
The only way is up!

Snart kommer Sonnie och då kan ingen jävel åka och dra benen efter sig. Sen får vi in en klockren general i försvaret också.

Just nu är det "hela Sverige skrattar" och alla pissar oss girigt i svalget, men det är bara att knyta näven i byxfickan och visa dem att vi just nu inte är bättre än tabellen visar men det finns en jävla kapacitet i det här laget, det är dags att få ut den också.

Jag vägrar för min egen sinnesfrids skull att tro att det är så här säsongen ska se ut.
Kommentera

1188309 · »