1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614991 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1197343

Sv: Apropå nånting...
Vazd är det med Sundsvall/Medelpad och förbundskaptener???

Benny Lennartsson - Gammal IFK Tränare
Olle Nordin - Gammal IFK spelare
Lassa Lager - Från Ånge
Erik Hamren - Gammal IFK Tränare

Ser ni mönstret? Patrik "Tretjak Johnsson" tar över Landslaget 2022 ;=)

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
lincoln: Det norrländska lugnet. Dessutom så är det ju så att samtliga bevisligen brinner för fotbollen, för har man utövat/tränat sporten i en dödsdömd region som norrland så kan man bara lyckas där det finns gräs och spelare att tillgå året om...

Sv: Apropå nånting...
lincoln:

Ja, och inte minst som du är inne på: Vad är det med IFK Sundsvall och förbundskaptener? Jag är djupt imponerad av min moderklubb och dess tradition att fostra kaptener. Nu är det förvisso bara Olle N som har representerat A-landslaget och han spelade bara här i ett par säsonger innan han drog söderut igen. Dessutom gick det inget vidare i VM 1990. Men ändå. Han tog oss i alla fall dit. Till Italien. IFK - so much to answer for. Erik H har åtminstone lite grand att leva upp till...

Och visst. Succé för "Tretjak" i tvåan och vägen mot förbundskaptensjobbet är utstakat. Forza IFK!

Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer