1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614991 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1197355

Sv: Apropå nånting...
lincoln:

Ja, och inte minst som du är inne på: Vad är det med IFK Sundsvall och förbundskaptener? Jag är djupt imponerad av min moderklubb och dess tradition att fostra kaptener. Nu är det förvisso bara Olle N som har representerat A-landslaget och han spelade bara här i ett par säsonger innan han drog söderut igen. Dessutom gick det inget vidare i VM 1990. Men ändå. Han tog oss i alla fall dit. Till Italien. IFK - so much to answer for. Erik H har åtminstone lite grand att leva upp till...

Och visst. Succé för "Tretjak" i tvåan och vägen mot förbundskaptensjobbet är utstakat. Forza IFK!

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Precis!!

..men om du menar som spelare så var både Bosse B och Uffe Lundberg landslagsmän. Dessutom var Anders Lindahl (IFK och Essvik) och Ivan Lindberg faktiskt uttagna i landslagstrupper nån gång.

Nu fick jag möjlighet att nämna det också - fast jag misst'nker att du menar som TRÄNARE för A-landslaget...

Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer