1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1267267

Sv: Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?
Kongo:
MSG ligger ju inte direkt ocentralt heller.

Svarskommentarer

Sv: Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?

Per HApps: Å andra sidan ligger yankee stadium i Bronx och CitiField i Queens och de New Yorklagen drar miljoner besökare varje säsong.

Jag är kluven i frågan. Jag har inga problem med att ligga kvar i Timrå, finns mängder av framgångsrika lag som inte har arenan vid stora torget mitt i byn. Å andra sidan känns ju Birsta som mittpunkten i distriktet och det finns möjlighet att bygga något spektakulärt om man ändå ska bygga utan att bekymra sig om stadsarkitektoniska invändningar. Och, jag har sagt det någon annanstans i tråden, ska man in till Sundsvall Centrum tycker jag att bernerstomten är rätt ställe inne i stan. Hamnen måste vara väldigt komplicerad att bygga i och jag tycker inte nödvändigtvis att det är platsen för fler jättebyggen, ombyggda fryshuset blev illa nog. Granne med Norrporten Arena och Sporthallsområdet i Sundsvalls sportkluster, tycker jag låter bra. Sen hur man tar sig dit och därifrån med bil kan vara mer komplicerat kanske.


Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...