1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614975 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1279358

Sv: Pikkarainens tackling
qwertas: Bara för att man inte kan skydda sig, betyder inte det att man inte är tacklingsbar. Om man åker med ögonen i isen och blir manglad, ska man då maila disciplinnämnden med motiveringen "jag såg inte spelaren komma"?

Om han blir avstängd så beror det på att han redan är dömd i media. Jag ser situationen lite som en som uppstod i Modo - DIF igår då han som bröt näsbenet på försäsongen (Edin, Sedin, Westin eller nåt sånt), flyger in en tackling mot sarg när en medspelare redan är där. Då blev det 2 min, hade djurgårdaren blivit skadad hade säkert disciplinnämnden fått ett ärende till.

Svarskommentarer

Sv: Pikkarainens tackling
Han tar ju tacklingen framifrån, kolla på hans ben

www.youtube.com/watch?v=9n5RPmCTiIw

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer