1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614996 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1311434

Sv: Modo - Timrå IK 2010-11-25
Sådärja, då var den förhatliga andraperren avklarad. En period som Timrå fullständigt lekte ut Modo, men så ofta när ett lag trycker på framåt åker man på en kontring i arslet.
Ungefär så. Löjligt virrigt i egen zon. Och när lungorna hänger halvvägs ur munnen kommer utvisningen. Det är för mesigt och petigt! Och för dåligt rensat - jag vet inte hur många gånger man haft läge att spela sig ur zon med lite split-vision men i stället dragit den åt helt fel håll där en modolid kan plocka upp den och förlänga anfallet. Varpå man blir tröttkörda, tar utvisning...osv.

Sen måste det bli bättre i uppspelsfasen. Även här slängs det bort nåt inihelvete. Vi behöver få hålla pucken lite grann, flytta upp och få lite avlastning från jobbet i egen zon.

Nu är frågan hur mycket man orkar i tredje. Alla dom där boxplayen riskerar att sätta kola i benen på pöjkera. Då blir det riktigt, riktigt jobbigt. Enkelhet och stringens är vad som efterlyses härifrån. Då k a n det gå vägen.
Tyckte i a f Åke såg aningens bättre ut i denna perre. Någon snygg räddning där han agerade vaket. Men lite studsmattevarning är det ju.

Kom igen nu för fan! Kör!

Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer