1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614991 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1401123

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Precis som många verkar göra stör jag mig som fanken på att man inte försöker komponera ihop 2 kedjor där man samlar det mesta av talangen.

Vampola, Pärssinen, Pikken, Hagos, Murran, Friberg. 5 av dessa skall inte spela en minut BoxPlay (Hagos är undantaget där kanske istället Gnagarn tar centerroll i PP2)..

För att ha "playmakers" i bägge lines så antar jag att det skulle kunna bli:

Pikken - Vampola - Murran
Friberg - Hagos - Pärssinen

Är någon forward borta av ovan nämnda så spelas helt enkelt den hetaste spelaren från 3:e eller 4:e.

Okej att det kommer saknas kreativitet i 3:e o 4:e men där finns forwards med Speed+Fysik att skapa chanser på andra sätt. Kan de bara släppa puck i rätt lägen (hej Hallin och Röymark!) kan det produceras helt okej.

Svarskommentarer

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Vem tror ni Hedin tar plats med imorrn? Hedin-Högström?

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Faller allting rätt så kanske han tillför mer än ok också, hoppas! :)

Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer