Forskare har alltid undrat varför människan är så optimistisk när hon ständigt konfronteras med hemska händelser och ouppfyllda förväntningar.
Nu har de kommit fram till att felet kan bero på en defekt på hjärnan.
”Hjärnans oförmåga”
"– Våra fynd visar att människans benägenhet att vara optimistisk främjas av hjärnans oförmåga att förstå fel i förväntningar när det gäller pessimistiska händelser, säger Sharot till Metro.
Dessutom: ju mer optimister vi är, desto sämre tar vi in negativ information."
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...
Forskare har alltid undrat varför människan är så optimistisk när hon ständigt konfronteras med hemska händelser och ouppfyllda förväntningar.
Nu har de kommit fram till att felet kan bero på en defekt på hjärnan.
”Hjärnans oförmåga”
"– Våra fynd visar att människans benägenhet att vara optimistisk främjas av hjärnans oförmåga att förstå fel i förväntningar när det gäller pessimistiska händelser, säger Sharot till Metro.
Dessutom: ju mer optimister vi är, desto sämre tar vi in negativ information."
PS. Satan vad roligt det ska bli i kvalserien!