1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614961 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1418950

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2011-10-25
stoff: Det är väl inte så mycket riddarn jag klagar på som målvaktsparet som helhet. Det är svårt att vinna matcher utan en förstemålvakt. Det är svårt att plocka många poäng över tid utan en bra backup. Just nu anser iaf jag att vi har två målvakter som snuddar på att hålla backup-klass. Det är inte bara backsidan det är fel på i årets lag, dessvärre får vi väl rikta in oss på den och se hur långt det räcker.

Svarskommentarer

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2011-10-25
Olle: Det är ju ett problem som vi levt med ett tag. Undermåliga målvakter alltså.

Vi får gå tillbaka till Lindbäcks dagar för att hitta en matchvinnarmålvakt. Och då var han bara det efter jul också. Före jul dribblades det mellan honom och Åke.

Innan det var det ju Backlund. Och där hade vi, trots allt, en ganska stabil förstemålis, trots att han fick mycket skit då så känns han som en trygg, i förhållande till vad vi mönstrat under senare år, sista utpost.

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer