1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615025 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1488059

Sv: Timrå IK:s ekonomi
"Vi hade hoppats på att göra ett plus 900 000 på hela Kvalserien, men då hade vi hoppats på 5 000-5 200 åskådare på matcherna, och nu har vi bara haft 4 800. Så vi kommer nog tyvärr inte upp i de siffrorna. Men jag hoppas att vi ska kunna undvika ett minus i år i alla fall."

Detta skrevs den 22mars, då hade vi spelat 3st hemmamatcher..

Innan dagens match hade vi ett snitt på 5164 åskådare efter dessa publiksiffror: 4 849, 4 888, 5 826, 5 096

idag ahde vi 6 000st och det ger ett total snitt på

5 331st


Detta betyder att vi kom över klubbens budgetering! :D

Svarskommentarer

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Någon som har koll på hur pass nära hotet om att tappa elitlicens ligger? Är det löst nu eller har TIK en bit kvar? Blev nojjig efter att ha hört lite skitsnack.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...