1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614961 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1521590

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
Dream Team: Förra säsongen bestod es av 11 es-mässiga lag och så vi därnere på plats tolv, dit man kom om man tog källarhissen. Där låg vi och famlade ensamma i mörkret från start till mål i stort sett. Vi är nog fortfarande hänvisade till källaren men i år ser det åtminstone ut som att vi lärt oss hantera hissen lite.

Och framförallt! Vi är inte ensamma därnere! Vi har fått sällskap av jämnåriga, ja kanske t.o.m något yngre lekkamrater! Som vi kanske kan platsa lite och trycka nedåt i hierarkin.

Det är mitt hopp, att jag tycker den absoluta botten ser jämnare ut i år. Den här säsongen handlar om överlevnad, inget annat. Klarar vi oss bara kvar, gärna genom att undvika KS, så kan vi kanske ånyo skymta nåt som liknar sötebrödsdagar vid horisonten.

Svarskommentarer

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
mikenomad: Äh vi får väl fuska och ta in nhl-spelare vi också.
Någon svartfot med svart visir.
Nä så lågt ska väl inte hissen gå....

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
Men förlusten igår omgavs av en tung fekaliedoft. Vid 2-3 målet kved jag till när jag riktigt kände hur analsprickorna från förra säsongen sprack upp på nytt. Nåja, kanske lika bra att få sig en liten rundsmörjning...på tisdag väntar ett nytt topplag. Men så länge vi slickar uppåt och sparkar nedåt är jag som sagt nöjd....

Redigerad kommentar


Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer