1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580907 inlägg · 6216 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29

1521755 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
Dunc: Det viktigaste för klubbens A-lag är i alla fall att producera mera mål framåt. Det står klart att det inte räcker med 2. Kan man samtidigt fortsätta att vara tighta bakåt så kanskee det kan gå vägen ändå. Man ka ju alltid hoppas.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
ÖstrandsNisse: Klubben till ES kan ingen ta ifrån honom. Däremot "fall" får stå för dig. Själv är jag 100% säker på att han gjorde det han tyckte var bäst för föreningen. Om det i slutändan ändå inte riktigt blev som han förväntat, kan vara en anna sak.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
Dunc: TJ har väl både kört upp för berget och utför stupet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
Dunc: njae, kanske inte. Man skulle kunna sammanfatta hans tid i Timrå IK som föreningens uppgång och fall.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
Dunc: Jaha, där kom det också. Jag bara väntade på det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
ÖstrandsNisse: Sedan kan du ju fråga dig om TIK överhuvudtaget hade spelat i ES om inte TJ tagit tag i saker o ting.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
ÖstrandsNisse: De andra lagen vet att gör de 3 mål så vinner dom mot Timrå. Va nu det har med TJ att göra fattar inte jag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
Dunc: hade TJ varit kvar inom föreningen hade han löst det där. På stört!1!1
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
Dunc: Vad väntade du på för kommentar? Att nån skulle svara på din fråga? Eller konstaterandet att TIK f.n producerar för lite framåt? Vad insiktsfull du måste vara som förstod att det skulle komma.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
Dunc: Att TIK skulle producera få mål denna säsong är ingen överraskning i sig. Just därför är det så viktigt att försvarsspelet fungerar, vilket det också gör. I längden kommer ett eget grundspel som spelarna köper och följer löna sig. Där är TIK en bit på väg.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
Dunc: Du tror inte att laget förstår det? Inget de försöker förbättra? Finns mycket att förbättra och jag tror och hoppas att saker och ting blir bättre med tiden.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
mikenomad: Väntade bara på en sån kommentar. Gäller fortfarande att laget måste göra mer än 2 mål för att kunna vinna en match. Vill man förlora så skall man fortsätta på den inslagna vägen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
superfalle: Hehe exakt! Ett grönt inlägg och man har fått all bekräftelse som behövs för en vecka framåt :P
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
Olle: ingenting är jämförbart med ett grönt inlägg på hockeysnack . De är större än en wimbledon vinst . Standley cup och champions leage tillsammans
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
Timrå Icon: Tror inte man kan få gröna inlägg men det finns ju "mentions" och "retweets"! Jag vet inte om det är jämförbart dock :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
Olle: Kan man få gröna inlägg där också...?
Annars har jag svårt att tänka mig att HB sitter där och häckar hehe
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
Olle: Okej, då vet jag. 
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
73Sjöbba: Real men don't use it! :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
Timrå Icon: Tja eller för latoxar som inte orkar läsa mer än 12 ord? :) Tror många väljer twitter för att dom själv kan välja vem/vad dom ska läsa istället för att scrolla runt på sidorna här på HS.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
Timrå Icon: Twitter är som facebook, fast kladdigare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
Olle: Är inte twitter bara för latoxar som inte orkar skriva mer än 12 ord...?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
fredriko74: Han har flytt till twitter som så många andra.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
fredriko74: Torken kanske....?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
Vart har Hahl bundy och dennes vapendragare tagit vägen ? Var ju underbart med groggsnacket som ingick med automatik ifjol. 
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
Andersson: Exactomundo! Vi är inte sämre än något annat lag.
Vi höll mästarna i ett järngrepp och stöp på målsnöret.
Nu vet vi att vi hänger med!
Nu är det bara att köra in i kaklet!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
Den förra säsongen låg vi väl sist nästan direkt från början . Nu har vi ju både vunnit matcher och spelat bra .
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29

Jag är också försiktigt optimistisk. Vi har nu ett grundspel att förlita oss på.

Det vi supportrar kan och bör göra nu är att GÅ på matcherna och gärna locka med oss någon person extra!

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
arnio: Precis
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
Timrå Icon: eller till Lakers som många så kallade experter tippat riktigt högt upp i tabellen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
mikenomad: Den frågan kan AB ställa till AIK.
Vi har gjort det överjädrigt bra hittills med tanke på att alla parkerat oss i kvalserien redan innan pucken släppts.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
Hans Abrahamsson på AB besvarar frågan om varför Timrå öppnat så dåligt:
"Ja, har det gjort det? Timrå var tippat i botten av tabellen och så här långt är det ändå mer positivt än negativt. Det finns en tanke med agerandet på isen och power play har också varit bra."

Är väl bara att hålla med.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
Dunc: Jo men dit finns det flera vägar att gå
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
Dunc: inte under ordinarie tid, annars 3 mot Modo. 18 skott på mål igår, då är det svårt att göra många mål och vinna...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
Timrå Icon: Problemet är egentligen ganska enkelt. Gör fler mål i varje match. Har Timrå någon gång gjort fler än 2 mål?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
mikenomad: Äh vi får väl fuska och ta in nhl-spelare vi också.
Någon svartfot med svart visir.
Nä så lågt ska väl inte hissen gå....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
Men förlusten igår omgavs av en tung fekaliedoft. Vid 2-3 målet kved jag till när jag riktigt kände hur analsprickorna från förra säsongen sprack upp på nytt. Nåja, kanske lika bra att få sig en liten rundsmörjning...på tisdag väntar ett nytt topplag. Men så länge vi slickar uppåt och sparkar nedåt är jag som sagt nöjd....

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
Dream Team: Förra säsongen bestod es av 11 es-mässiga lag och så vi därnere på plats tolv, dit man kom om man tog källarhissen. Där låg vi och famlade ensamma i mörkret från start till mål i stort sett. Vi är nog fortfarande hänvisade till källaren men i år ser det åtminstone ut som att vi lärt oss hantera hissen lite.

Och framförallt! Vi är inte ensamma därnere! Vi har fått sällskap av jämnåriga, ja kanske t.o.m något yngre lekkamrater! Som vi kanske kan platsa lite och trycka nedåt i hierarkin.

Det är mitt hopp, att jag tycker den absoluta botten ser jämnare ut i år. Den här säsongen handlar om överlevnad, inget annat. Klarar vi oss bara kvar, gärna genom att undvika KS, så kan vi kanske ånyo skymta nåt som liknar sötebrödsdagar vid horisonten.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
Skarin: Drick du mycke nu å?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
Skarin: En förhoppning fanns om plats 10, men allt, rubbet, the lot, sa ju plats 12.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
Simmalugnt: Samma här, för att uttrycka mig milt. Men nu är jag här, och då kör jag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
Skarin:

Precis. Jag har inga problem med dig och ligger inte heller sömnlös över vad som stör dig. Jag kör mitt race.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29

12! 12! 12!

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
Simmalugnt: Exakt. Det är fritt. Åsikter går isär. Man kan inte tycka lika som alla.

Inget mer allvarligt än så.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
Skarin:

Nu fattar jag absolut ingenting, mer än att du inte gillar mig av någon anledning. Men sånt är livet, man kan inte vara kompis med alla. Men så länge man respekterar varandra så är det inga problem.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29

Simmalugnt: Negativ får man absolut vara. Vem har sagt någonting annat? Det är sättet jag inte köper. Och då pratar jag inte om "idag". Men å andra sidan. Man kan inte tycka lika som alla. Det är fritt och åsikter går isär. Inte minst här på fantastiska Hockeysnack.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
Simmalugnt:

Får vi bara ordning på grejorna så blir jag inte alldeles brydd om vi är med och krigar om den sista slutsspelsplatsen heller. Vi har ju äntligen en coach som tycks veta vad han håller på med.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
Skarin:

Nä, jag kan inte tycka att jag är mer negativ än någon annan överlag. Det var en blytung förlust i dag och jag kan säkert ha fällt någon negativ kommentar i stridens hetta. Jag minns inte och orkar inte gå tillbaka och leta heller.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
Simmalugnt: Du har ingen aning. Ok. Men bra svar. Hjärtat säger 10:a. Då så.

Dax att öka lite, om vi har kunskapen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
Skarin:

Jag har ingen aning om vad som förärar mig frågan men hjärtat sa/säger 10:a och det ser jag absolut inte som någon utopi. Hjärnan har dock sagt KS, om man sedan blir 11:a eller 12:a tycker jag har mindre betydelse.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-09-29
Olle: Tilläggas bör att jag tippade oss 10:a, med hjärtat. Dock ser jag mer & mer att det kan faktiskt bli verklighet. Nämligen att hålla minst två lag bakom oss. Känns som AIK & Rögle ligger bra till där.
Kommentera

1521755 · »