+ 11
-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4954)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Jag och de som utgjorde den så kallade "kärnan" tidigare under 00-talet hade samma tankar och visioner som RV verkar ha nu, skillnaden då var att vi var ett topplag och publiken kom ändå. Men det inte vi kanske insåg då är hur oerhört beroende man är av de som inte utgör själva kärnan för att det ska bli någon stämning i hallen överhuvudtaget. Börjar då dessa ledsna, som fallet verkar vara nu, så blir det inget kvar. Man kan stå där och veva med sina tvåpinnsflaggor hur mycket man vill men det blir inte bra om man försöker via mer eller mindre bryska metoder förändra en hel klack över någon säsong bara. Framförallt om man ska försöka tona ner en trumma som stämningen i stort sett varit beroende av tidigare och att göra detta utan att förändra ramsorna som även dom har avlats fram för att det ska klappas och trummas till.