1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614999 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1582217

Sv: Silly Season 13/14

mikenomad: Man har varit väldigt dålig på att hantera spelarna från J18 och J20 (när det gäller att få dem till A-laget).

Det minne som kommer till mig varje gång jag tänker på hanteringen av juniorer är konstigt nog den säsongen vi hade så vidrigt jobbigt med skador. Tror vi hade typ 3 backar hela någon match t.ex. Vi hade juniorer på bänken i en drös matcher men de fick max 1-2 byten. 

De kanske inte var världstjärnor men istället för att faktiskt använda sig av dem så jobbade man sönder de få A-lagspelare man hade hela istället.


Svarskommentarer

Sv: Silly Season 13/14
dr-nix: Så var det. Och varje gång man påpekade det fick man av förståsigpåare minsann veta att man inget visste. Att dessa unga killar må vara talangfulla men långt ifrån A-lagsmässiga, att det skulle förstöra för både deras framtida karriärer samt lagets prestationer om man chansade och släppte upp dem.

Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer