Inlägg: 1604360
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
mikenomad:
Ja, det är möjligt att det är dit vi är på väg. Igen. För där var vi för inte så längesen. Hade ju färre än 100 betalande i norrettan för ett kvarts sekel sen. Då var det nog inte många som vågade drömma om en elitserie-comeback. Så länge vi håller oss i AS några år är det väl ok, men sjunker vi lägre än så tycker nog inte ens jag att det är särskilt roligt längre. Då hamnar vi nästan nere på notisnivä i lokalpressen och TV-sända matcher är bara att glömma. Fast jag kan faktiskt uppskatta nerven över att nästan vara där, på samhällets botten. Man har ju personligen erfarenhet.
Ja, det är möjligt att det är dit vi är på väg. Igen. För där var vi för inte så längesen. Hade ju färre än 100 betalande i norrettan för ett kvarts sekel sen. Då var det nog inte många som vågade drömma om en elitserie-comeback. Så länge vi håller oss i AS några år är det väl ok, men sjunker vi lägre än så tycker nog inte ens jag att det är särskilt roligt längre. Då hamnar vi nästan nere på notisnivä i lokalpressen och TV-sända matcher är bara att glömma. Fast jag kan faktiskt uppskatta nerven över att nästan vara där, på samhällets botten. Man har ju personligen erfarenhet.
Men värre kunde det självklart bli. Så in i h-e mkt värre också. Istället för en hedersam (nåja) degradering och en verklighet som fruktat ex es-lag med gjuten topplacering i ha följde fortsatt förnedring och hot om ks. Fast nu ett snäpp ner, mot lag som Asplöven, Karlskoga mfl ist f Färjestad eller Frölunda. Och en möjlig ks nedåt, mot div 1.
Såg att Piteå jublade över publikrekord häromsistens i sin seriefinal mot bobbarna. Drygt 800 pers, en fördubbling jmft med snittet på ca 400. Det är väl dit vi är på väg...