mikenomad: Hade det varit så bra att han inte märkts hade vi haft en större möjlighet att klara oss kvar ifjol. Nån sorts blick för spelet, rörlighet men obefintlig defensiv. Karln orsakade mål bakåt genom sin förmåga att försvinna helt i till synes stabila man-man-situationer (bland annat i den rätt viktiga straff-förlustmatchen borta mot Västerås). Denna brist hade man kunnat leva med om han haft offensiv kompetens i klass med Mikko Lehtonen, men så var inte fallet. Tyvärr tog det alldeles för lång tid innan tränare Montén insåg detta (Lundström-Belissimo-polletten trillade aldrig ner).
Men - när vi har facit över denna epok i TIK:s historia kanske det visar sig att vi har goda skäl att anse att degradering och efterföljande påtvingad rekonstruktion var den nödvändiga vägen för Timrå att ta sig tillbaka till toppen.
Pucken: Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer
Men - när vi har facit över denna epok i TIK:s historia kanske det visar sig att vi har goda skäl att anse att degradering och efterföljande påtvingad rekonstruktion var den nödvändiga vägen för Timrå att ta sig tillbaka till toppen.