1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581316 inlägg · 6216 ämnen

Mora IK - Timrå IK 2014-02-01

1610645 · » Till forumet


Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01
mikenomad: Hade det varit så bra att han inte märkts hade vi haft en större möjlighet att klara oss kvar ifjol. Nån sorts blick för spelet, rörlighet men obefintlig defensiv. Karln orsakade mål bakåt genom sin förmåga att försvinna helt i till synes stabila man-man-situationer (bland annat i den rätt viktiga straff-förlustmatchen borta mot Västerås). Denna brist hade man kunnat leva med om han haft offensiv kompetens i klass med Mikko Lehtonen, men så var inte fallet. Tyvärr tog det alldeles för lång tid innan tränare Montén insåg detta (Lundström-Belissimo-polletten trillade aldrig ner).

Men - när vi har facit över denna epok i TIK:s historia kanske det visar sig att vi har goda skäl att anse att degradering och efterföljande påtvingad rekonstruktion var den nödvändiga vägen för Timrå att ta sig tillbaka till toppen.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01
mikenomad:

Ok, inte helt fel med lite information. Läste att han ursprungligen kommer från metropolen Glommersträsk. Nu ska jag kolla på ett program som handlar om dvärgpingviner. : )
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01
DJ Hemp: Kom till oss på lån från Skellefteå som han tillhörde (vill dock minnas att det var i Västerås han spelade) innan fönstret stängde för ett år sen ca. Var skadad inledningsvis och märktes ungefär lika mkt på isen när han väl spelade som när han var skadad. Dvs ingenting. Och det var inte positivt i det här sammanhanget, ett obegripligt lån från början till slut.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01
Dream Team:

Har aldrig ens hört talas om karln...
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01

En gammal bekant tänker försöka spela upp Piteå HC i Hockeyallsvenskan. Sett till de kvalitéer han visade upp hos oss m.m säger jag lycka till.

Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01
Herminator:

Joji, det önskar man ju. För övrigt var förlusten i Mora ganska lätt att smälta, det är matcher som den mot Almtuna som får mig att vilja slita mitt hår. Om grabbarna bara lär sig att vinna den sortens matcher kan det bli någonting stort av det här. OT-statistiken är givetvis seriens sämsta och så får det fan inte se ut...
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01
DJ Hemp: Uppehållet kommer lägligt. Många sjuka som kan tillfriskna och komma i kapp. På det lite Box-play och PP-träning. Hoppas att formen från Karlskrona och Västerås-matcherna återvänder.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01

R Nilsson verkar vara rätt nöjd med insatsen senast. Jävla chokladtomte!

Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01
mikenomad:

Visst, knappast särskilt högt upp på priolistan, men ändå en av alla dessa påminnelser om att djävulens påfund... är djävulens påfund! Ja... Söp mig lite avtrubbad sedan då. För jag ville inte bry mig om all skit som ständigt hotar att välla in genom brevlådan. Det där tar vi en annan gång. Räcker fan som det är i nuläget eller? Jaji. Blir bra med lite hjälp till insomningen nu... Mmmm.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01
DJ Hemp: Äh...hockey är bara lite tidsfördriv ändå när allt kommer omkring. Ganska långt ner på livets priolista....det är ungefär så den här säsongen känns. Vi kommer hänga kvar och med det har jag själslig frid. Men några omfattande lyckorus blir det inte. Jämn och någorlunda fin avföring ungefär....eller jämna plågor för den som hellre föredrar det. Lite som att stå under medicinering. Mellourvattnat.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01
mikenomad:

Tack för det. Var inte så svårt egentligen. Bara att skriva rakt av när man är less. Skickar mest inlägg här för att forumet ska undslippa sin död. Har i kväll snackat med Brasilien, kollat lite på mellon och slötittar nu på Sherlock medan man tar några stänkare. Återvänder dock med jämna mellanrum till detta forum för att se hur ni andra känner det. Inte särskilt uppåt i några rödvita hem nu givetvis, 1-6 i Mora var inte vad man ville gå till speluppehållet med... Fan!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01
DJ Hemp: Det där min vän, det var årets säsong i ett nötskal. En närmast komplett sammanfattning.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01
sargad:

Hur värdelösa vi än må vara i nuläget, så har jag gått vidare från det där nedersta strecket. Det bekommer mig inte längre. Vi hänger kvar i en svängig, men totalt sett ändå rätt grå säsong. Ett ojämnt lag i mängden, inte tillräckligt kasst för att åka ur och inte heller det minsta i närheten av en plats i solen (SHL). Ganska onödigt att vara här och skriva egentligen, men vad fan...
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01
För första gången på länge(?) kom uppehållet lägligt för TIK. DIF vann för övrigt på ÖT mot IKO, play off-striden lever!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01

DJ Hemp: "..Men jag vägrar samtidigt att oroa mig för Löven och Troja..." Nu ska vi inte ingorera faran med denna djävulska plan, som Grekerna gjorde. 

Annars kan man hoppas att vi bara möter lag från övre halvan av tabellen. Känns som vi har bättre statistik mot de lagen än åtminstone ett  gäng av lagen på undre halvan... kan mycket väl vara tvärtom men hursomhaver är  kombinationen Timråvinst mot topplag och efterföljande match/er mot "sämre" lag en urdålig tradition. Där går vi bet 9/10.. känns det som.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01
Timrå Icon:

You're welcome. Även om den oväntat nog är på upphällningen. Firade en jobbframgång i går. Men likväl. : )

Ja, nu skiter jag i play off ett tag. Men jag vägrar samtidigt att oroa mig för Löven och Troja. 12:a - well, taget!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01
DJ Hemp: Ja vi kan glömma den där 7:e-platsen.
Håller vi oss kvar får vi vara nöjda.

Vi borde tröstdricka hos dig snart.
Du borde ju ha hela kylen med skumpa nu ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01
Slut och 6-1. Skämskuddematchjävel. Men väntat...
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01
fan där sprack mitt resultat för idag...
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01
Håhå jaja, 10 dsgsr utan match nu.....hem o slicka såren inför MYCKET VIKTIG 6 poängare mot SSK.....
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01
Dream Team: Tror du på fullaste allvar att Rolf Nilsson skulle agera?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01
Andersson: Haha.. försvarsspelet vi visar upp är helt värdelöst och 4-0 kommer som ett brev på posten. AGERA!!!!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01

Go'natt , bättre lycka nästa match .  Hörs , hej

Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01
Kommer man till Mora och visar upp ett sån här blek inställning på så viktiga poäng undrar man vad man tänker med? 
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01
Game interrupted?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01

NU blev det Time-out ?

Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01
Äh, hade inte räknat med någon poäng i dag. Vi är väl alltid värdelösa i Mora. Statistiken där genom åren måste se förjävlig ut. Kukmatch!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01
Suck, PP i 2min och inte ett skott på mål.....nä....Inga poäng ikväll verkar det som......och där satt trean för Mora-nissarna....
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01
fredriko74: Ajajaj.. den Tojanska hästen börjar komma i trav. Nu är det full fokus på nedre strecket.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01
Dream Team: Rättvist också! Ser inte ut som man vill vinna heller för den delen
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01
fredriko74: 3-0, over and out.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01
Kötta in på kassen nu grappar.....
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01
Hahahha vilket skämt! Hur kassa är man inte?? På 2 min pp har man inte fått iväg ett enda skott mot mål. Bedrövligt!!! Och någon timeout är väl inte att vänta sig från Herr Nilsson. 
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01
stoff: Pengar saknas i kassaskåpet att handla skyttar för, ekar tomt i kassaskåpet. Och då man för dagen ser loja ut så blir kontrasten tyvärr såhär, känns lika spännande som att kika på en badmintonmatch 
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01

det saknas en plan  ... var är  charles-ingvar ?

Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01
fredriko74: spelar nog ingen roll...har man inte spelare som vill nått kan han nog få säga vad han vill utan resultat...SER INTE ALLA ATT DET SAKNAS MÅLSKYTTAR???!!!!!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01
Andersson: Ser redan matchen för 89 kr. Så har hört att en viss Svensson spelar i tröja nr 46, var mer än jag visste. Vilken Svensson kan det vara? Tommy Svensson , Sveriges fd förbundskapten kanske. För på spelet kan man tro det iaf. Blir inga poäng idag, man ser loja och håglösa ut som Indal Hockey skulle göra om de existerade

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01

fredriko74:

istället får du betala 89 kr för att höra Mats Strandberg , han verkar tycka det är oerhört intressant att spelarna i dagens match   har haft andra klubbar i karriären

Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01
Självklart bjuder vi på MIK's 2-0-mål. Annars ser det ut ungefär som vanligt. Vi har mycket puck men de målchanser som skapas är riktigt usla.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01

Skulle betala mycket för att få höra vad Rolf Nilsson säger nu i periodpausen.

Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01

Lite trubbigt är det ju , men 3 mål på 20 minuter går ju det med  ......

Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01
sargad: 4-0 efter 60min...äru dragen eller
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01
erathoo: Idag blir det poäng. Det är känslan. Hoppas det blir 2, för det är oavgjort efter 60 mn.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01
DJ Hemp: rätt av dig Hempen, det var en bonus har jag för mig...tror inte den var planerad från Viasat...men dök upp där precis efter jul...
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01
Dream Team: tycker han låter lite som Olof Thunberg till och från
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01

Hur ser det ut?

Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01

Mora var effektiva iaf ..  de var  väl i princip första anfallet

Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01
Har nu kollat i Viasat-tablån så långt det var möjligt. Såväl 11/2 som 13/2 visas Malmö, som visades bara häromdagen mot DIF (givetvis). Dessa båda kanske är de mest eftertraktade lagen att visa? Ja, men då kan väl dessa fans masa sig iväg till matcherna i så fall (sa han och kastade därmed sten i glashus).
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01

Vart kan man kolla matchen idag då?

Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2014-02-01
Tycker dock att Aftonbladets S24 gör det riktigt bra för att vara webbsändnigar, Tillskillnad från HA-play... 
Kommentera

1610645 · »