Inget fel att dumpa puck vid rätt tillfällen, men vi kan inte bygga vårt spelsystem på att dumpa puck. Man måste kunna ha förmågan att låsa upp ett motståndarförsvar med snabba spelvändningar genom mittzon. Speciellt med våra skillsspelare.
Det var det jag tyckte vi lyckades bra med i första perioden till viss del. Vilket även gör att vi ägde mycket puck o Modo skapade inte jättemycket. Så ja, 12 skott i första på mål tycker jag är helt klart godkänt.
Man kan alltid försöka tackla hur liten man än är, kan Emil Berglund försöka kan alla...
Pucken: Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer
Inget fel att dumpa puck vid rätt tillfällen, men vi kan inte bygga vårt spelsystem på att dumpa puck. Man måste kunna ha förmågan att låsa upp ett motståndarförsvar med snabba spelvändningar genom mittzon. Speciellt med våra skillsspelare.
Det var det jag tyckte vi lyckades bra med i första perioden till viss del. Vilket även gör att vi ägde mycket puck o Modo skapade inte jättemycket. Så ja, 12 skott i första på mål tycker jag är helt klart godkänt.
Man kan alltid försöka tackla hur liten man än är, kan Emil Berglund försöka kan alla...