1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614959 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1788401

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Dundee: Att inte gå upp och därmed öka sannolikheten för att kommunen övertar arenan kan faktiskt vara det långsiktigt bästa för Modo. Då har man en arena i toppklass som kommer vara relativt billig för klubben i och med det kommunala ägandet. TIK har en arena av SHL-klass (och en oslagbar arenagryta) men trots att den är kommunägd så är subventionen väldigt låg. Från 2018 och framåt kommer det ligga på 4,5 mkr, vilket jämförelsevis är en summa i nivå med subventionen av ridanläggningen i kommunen. Konsekvensen är en hög hyra för TIK.

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer