1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580587 inlägg · 6216 ämnen

AIK - Timrå IK 2017-01-07

1788870 · » Till forumet


Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
RunarUp: Det där... Det var ett brandtal det.
Jag är belåten att få zätta 30'e tummen.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Enough: Undrar vad Bobbsens supporters säger?
0-2 mot Aspen hemma 2 min. in i 3e.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
The great one: Va kul, vi behöver alla vitamininjektioner vi kan få. Keep it up 12!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Var på Hovet igår. Nr 12 är ett sjukt bra tillskott. En av dom bästa man sett på länge.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
RunarUp: Så talar en sann supporter
Tack!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
RunarUp: Tjusigt! Precis min melodi. Då är vi två!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Någonting jag funderat en del på den senaste tiden är när hade vi egentligen senast en riktigt bra avslutare/målskytt i laget? Mika Pyörälä?

Jonathan Dahlén tycker jag visserligen är en hyfsad avslutare. Möjligtvis Pettersson också. Men det är inga snipers av högsta allsvenska klass, och bakom dessa två är det rätt tunt.

Jag kollade upp lite statistik och under de 4 senaste säsongerna har vi varit 12a, sämst, 11a samt näst sämst när det kommer till skotteffektiviteten.

Alla vet ju att vårat PP-spel har varit uruselt i många säsonger. Tack och lov så har det faktiskt blivit en klar förbättring denna säsong. Men PP-spelet är ju något som diskuterats flitigt här på HS.

Men utöver PP så är verkligen det här med vår inieffektivitet något som jag stört mig mycket på i många år nu. Jag tycker ändå att vi oftast faktiskt skjuter mycket och skapar hyfsat många och bra målchanser. Men som sagt, det här med bra avslutare är något vi verkligen saknat i många säsonger nu.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
RunarUp: precis Runar...tänkte inför matchen att man får vara jävligt glad för poäng ö.h.t. Efter sista tidens poängtorka gäller poäng utan krav på skönspel. Hoppas att E.P, J.D och J.L. kan komma igång snarast och skadade tillbaka. Sen behövs det nog förstärkning i tränarstaben.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
RunarUp: Kloka ord.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Återigen måste jag erkänna att jag blir konfunderad när läser inläggen på den här sidan.
Hade jag inte vetat vilken lagsida jag var på hade man kunnat tro det rörde sig om säg Barcelona, Bayern München, PSG, Real Madrid eller valfritt ängagäng i den storleksordningen.
Men detta är fuckin Timrå IK om jag inte missuppfattat detta helt. Jag kan för mitt liv inte förstå vilka förväntningar och krav en del ställer på det här laget.
Pratade precis med sonen som var på Hovet idag. Enligt honom var vi bättre än AIK och förtjänade att vinna. Kan vi begära så mycket mer?
Ska vi, utan en handfull av våra allra bästa spelare, spela ut AIK på bortaplan? Förväntar man sig det ska man nog överväga att byta favoritlag.
Ta nåt av ovanstående gäng så kan man leva sitt supporterliv i ett sött sockervaddsmoln där känslosvängningarna stannar vid någon enstaka poängförlust per säsong. Så jävla könlöst om ni frågar mig.

Var tacksamma att hjärtat slår för något som fortfarande har fler likheter med ett idrottslag än ett storföretag. Där varje seger, varje poäng skänker glädje och en stolthet för att hålla på detta vackra lag. Inte ett lag där segrar är självklarheter och bara en poängförlust kan ställa till någon form av känsloyttring. Hur kul kan det vara?

Gläds åt segrarna, sörj förlusterna. Men gör det senare med lite värdighet. Spelarna förlorar inte för att förolämpa vare sig mig eller dig. Ibland går saker åt helvete även om man vill bestiga berg eller spränga murar. Det vet alla som idrottat själva. Det som varit så enkelt och självklart blir det svåraste i världen. Men lika plötsligt som varannan femmeterspassning sitter på skridskon kan allt falla på plats igen. Är det inte det som är en stor del av charmen med idrott? Hur intressant hade detta varit om allt varit logiskt, förutsägbart och möjligt att vetenskapligt kunna räkna ut vad som ska hända?
Jag tror inte många av oss hade engagerat oss i denna känslomässiga bergodalbana år efter år då.

Två poäng borta mot AIK!?
Hmm, could have been worse, could have been raining.

Alltid rött, alltid rätt!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
+ulfberth+: Beredd att hålla med. Perra som också anses som en av de mer misslyckade tränarna sista 20 åren, hade i alla fall en skön stajl vid sidan av rinken.
Monten... Ja, han var väl snäll i alla fall.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Nisse på Mon: Monten måste va en av Timrås sämsta coacher någonsin.. Sicken looser!!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Tik1966: glaslirarna i Timrå är för rädda, för jävla mesiga. Och Roger Forsberg står som en jävla fågelholk i båset och väntar på bättre tider. Skämmes tamefan..
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
SMÅLAND: Forsberg, Tommy A, Montén, Perra, Challe, Kenta...har jag glömt nån mer med pondus? not..
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
SMÅLAND: Såg du någon rejäl tackling?...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Modano: Exakt va jag tänkte och när båset ej är i bild blir man än mer förbannad har inte aning vad som sker i båset?Ingenting tydligen suck....Nä nu måste det till någon som väcker ungdomarna! Såg första perren Lif-Malmö vilken skillnad oj oj oj....Malmö hade åkt 8 or och vunnit med 7-0 Lätt!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Modano: VI behöver en röst i båset...
En ledare utav rang...
En med PONDUS!!!
En Peter Antonione...
En Christer Abrahamsson..
En Jim Brithen...
En jävel i båset helt enkelt...
Hade en tysk gympalärare på 70-talet...
Manfred... Med järnkoll...
Vi körde idioten på gympalektionerna..
Inomhus och utomhus i regn och rusk och i snö och 20 grader kallt...
Skötte vi inte oss blev vi straffade satan...
Vi behöver bli straffade när vi inte sköter oss.
.
Det var bättre förr...för jävla mesigt nu helt enkelt!!!!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Mora och Västervik har x i sina matcher just nu.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
fermo: med tanke på att de tog typ 5p? på de sex matcherna innan jvm så känns 8 under denna tid oväntat bra.dock har spelet varit rätt bedrövligt under en längre tid bara att hoppas att junisarna fått en nytändning av vm spelet.Mattsson ligger fortfarande ganska nära 93% i räddningsprocent mkt bra enligt mig, särskilt med tanke på hur spelet varit!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
erathoo: Ja alltså Timrå spelar så dålig hockey nu så man vill bara gråta..
Orkar inte ta det dåliga utan det positiva:
-AIK är tom sämre än Timrå.
-2 poäng
-Snart är vi fullt lag igen
-Spelet kan inte bli sämre,det är omöjligt. När man inte kan slå 2 meterspassningar så är man i bott....
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Jari Kapanen: glöm inte att vi brukar ha svårt borta mot aik. Denna seger var skön även om det bara blev 2 poäng men vi måste börja göra MÅL!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
fermo: Med tanke på att vi snittat strax över 1 mål per match framåt och spelat allt annat än bra är 8 poäng skapligt.

Ska man inte tappa på resten av serien är 8 poäng mindre bra. Har även visat rejäla brister i laget och tränare, men vi tar med oss dessa 2 poäng o ser framåt.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Ja om Mora vinner ikväll så är de 12 poäng före redan.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Men det blir svårt att nå upp till plats 1 och 2. Just nu 9 poäng upp till tvåan kan bli 12 poäng på måndag. Huga huga.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
På de 6 matcherna utan JVM-spelarna har vi tagit 8 poäng av 18 möjliga. Jag tycker ändå det är hyfsat efter omständigheterna.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Herrgud...
Att vi int kan stänga igen.
Blir vansinnig 😵😵😵
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
erathoo: Wedin skulle få ett specialskydd, verkar inte vara långt ifrån spel där!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Är det fullt lag äntligen på måndag mot ssk tro?
Hur står det till med wedin?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
AIK - Timrå IK 1-2
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Puh! Ojojoj vilken skitmatch, men två fina poäng tar vi med oss....
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Hög klubba verkar det som isf....
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
erathoo: solklart mål?!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
erathoo: mycket misstänkt hög klubba på det målet. Är han på pucken får vi det nog bortdömt.

Mål! Viktigt!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Det ska va smågrabbar som ska göra't ...Eller var det offside i målgården?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Modano: junisen Liljegren spelar ta mig sjutton mest fysiskt av alla..... Skandal!!1
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
TD: Emil bäst igen endast denne som behöver duscha och viss mån Mattsson
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Hälge: helt sjukt hur man viker ner sig. Hur länge ska Forsberg få lalla på med det här laget? AIK lägger sig på rygg från första nedsläpp och har en usel dag på jobbet, ändå är vi en hårsmån från att ge dom alla poängen i den här matchen.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Men....Jobba nu då.....
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Oj ett fint anfall helt plötsligt.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Olle: Lyckas vi ta en poäng så ska vi vara nöjda. Så otrolig dålig hockey...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
erathoo: Forsberg har väl sagt åt grabbarna att spela på resultat. Leda matchen med 1-0 med en halv period kvar på bortaplan, så nära seger har vi väl inte varit på år och dar?

Gud vad less man är på att se allt huvudlöst hackande efter puckar, situationer där man går in med 50%, kroniskt felpassande backar och forwards med en enda expertis och den är "magskott".
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Ofattbart bajsnödigt, timing helt fel hela tiden nästan...passar när man ska skjuta och tvärtom.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Modano: tror inte man kan reparera Timrås problem i denna match genom en timeout, ett friskt lag hade haft 3-0 på motståndarna i den här matchen, med alla lägen vi haft.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Olle: alltså....Igen....Jag undrar varför våra backar alltid backar in i egen zon när motståndaren kommer i mittzon, vi släpper nästan alltid väldigt lätt in dom i vår försvarszon.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Olle: har ju sett ut så här ett tag nu minst 10 matcher förutom den mot Mora
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Kattgubben: Varför tog inte idioten TIMOUT före målet när man helt slutat spela hockey bara åker och tittar på
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
AIK - Timrå IK 1-1
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
TD: det är så talande för vår kris, AIK gör förmodligen sin absolut sämsta match för säsongen men är ändå med i matchen tack vare att vi inte kan prestera något som helst i anfallszon. Det är sån bedrövlig hockey vi visar upp att man bara vill gråta när man tittar på.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Scheisse.....Dåliga rensningar bäddade för den...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Kul med utvisningar...
Kommentera

1788870 · »