{8181}: Ett sätt vore om HA ställde krav på ersättning till de klubbar som skickar spelare till JVM från förbundet eller IHF. Jag tror också att SHL mer eller mindre är en stängd liga med tanke på de höjda intäkter som SHL lagen får nästa år jämfört med HA. Därför måste det till att SHL/NHL/ mfl måste betala en ordentlig ersättning till HA lagen när de värvar talanger annars kan inte HA överleva på sikt och det skulle även främja att utveckla klubbarnas juniorverksamhet.
Pucken: Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer
Därför måste det till att SHL/NHL/ mfl måste betala en ordentlig ersättning till HA lagen när de värvar talanger annars kan inte HA överleva på sikt och det skulle även främja att utveckla klubbarnas juniorverksamhet.