1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615016 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1863645

Sv: Apropå nånting...
Oj då så kaxig man kan vara;)
"I februari sitter Erik Gustafsson på ett flyg till Sydkorea för att representera Sverige i OS.
Hockeypuls och ST träffade honom i Moskva för att prata om det kommande äventyret, trejden han aldrig trodde skulle hända och varför Timrå inte är aktuellt.
– Just nu, här i dag, känner jag inte för en flytt till Timrå. Jag vill till ett vinnande lag i SHL om jag flyttar hem, säger Sundsvallssonen".

Kommer du återvända till Timrå?

– Nej, jag vet inte. De får spela upp sig i SHL först och främst.

Är Timrå det hetaste alternativet för dig då, om de går upp i SHL?

– Jag ska vara ärlig nu och säga nej på den frågan. Inte just nu i alla fall. Jag vill åka hem och vinna. Även om Timrå går upp i år kommer det inte ha en chans att vinna den närmaste framtiden utan de kommer då behöva stabilisera sig som ett SHL-lag. Just nu, här i dag, känner jag inte för en flytt till Timrå. Jag vill till ett vinnande lag i SHL då.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
luffaren: Bra med ärlighet och inte bara massa svammel i media, som många andra står för.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...