EXPLORERSMÅLAND: Sjödda får frågan, har du några idder eller ser nått som behöver förbättras redan nu? Jo som det ser ut nu så måste man jobbba färdigt alla situationer i försvarspelet innan man börjar tänka på anfallsspel. Det får absolut inte se ut så som det gjort i försvarspelet hittils.
Det är något jag också tänkt på, att det inte alltid bara är backarnas fel att vi blir tillbakatryckta i egen zon. Många gånger jobbar inte forwards färdigt utan chansåker och hoppas på att backen kommer få pucken. Och motståndarna lyckas trycka fast spelet i onödan.
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...
Det är något jag också tänkt på, att det inte alltid bara är backarnas fel att vi blir tillbakatryckta i egen zon. Många gånger jobbar inte forwards färdigt utan chansåker och hoppas på att backen kommer få pucken. Och motståndarna lyckas trycka fast spelet i onödan.