Affe_TIK: Jag vidhåller att det är så här det sett ut hela säsongen. När Svedberg står spelar vi uruselt försvarsspel.
Svedberg är säkert en bra målvakt men han funkar absolut inte tillsammans med Timrås lag. Jag tror det har att göra med att han har dålig returkontroll och att våra utespelare inte kan hantera det. Det här matchen har han räddat oss. Men det måste han göra varje match han står just för att han inte funkar med resten av laget.
Jag kritiserar alltså inte Svedberg som spelare utan lagbygget med/runt honom.
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...