Oerhört osäker match detta, på förhand. Hästen har högre effektivitet än vi och är det enda lag med en corsi på över 54% (utöver vi, Modo och Löven). De gjorde fem mål på oss senast i NHK och är nu formstarka utav bara fan (vilket Birger nämnde tidigare idag). Vi är brandskattade och saknar Nässén och Lööke, två jävligt kompetenta spelare i det spel vi sannolikt behöver mäkta med idag för att ha en chans. Matchen i söndags lyckades vi lösa till slut men ni möter vi ett lag som faktiskt presterar ett spel ämnat för topp fem-placeringarna.
Tre poäng idag är sinnessjukt bra, men detta kan lika gärna bli säsongens största förlust hittills.
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.
Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer
Tre poäng idag är sinnessjukt bra, men detta kan lika gärna bli säsongens största förlust hittills.