1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577860 inlägg · 6216 ämnen

HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03

2011068 · » Till forumet


Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
Håkkybåkky: kan du inkludera segee för BIK också nästa gång är du snäll
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
Brukar sällan lägga något spel på allsvenska matcher(och aldrig Timrå), men lade inför kvällens omgång 200 riksdaler på kombinationen fulltidsseger för Gurkorna, Mododo och Blötlöven.
Känner mig högst delaktig i omgångens tapp på 8 poäng hehe.
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
Öndulat: Banjo och Blötröven tappar 3 pinnar ikväll och VIK tappar en pinne hemma mot seriens sämsta lag. Tyvärr får man aldrig vara glad då griskatterna tog 3 poäng...
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
Mitt i allt häcklande mot våra konkurrenter i toppen!
Så backar jag bandet en smula och tittar på våra två senaste matcher.
Jag trodde aldrig vi skulle plocka några poäng.
Två svåra bortamatcher...
Men.....
Trots att vi inte har något bländande PP...
Obefintliga uppspel och grundspel...
Så krigade kollektivet Timrå till sig 2 vinster..
De sista 10 mot Hästen igår....
Vi slängde oss och täckte skott...
Det var spel i en zon..
Jag är stolt att vi trots att vi inte har fått igång spelet ännu....
Ändå lyckats skrapa ihop 52 poäng på 26 matcher( Halva grundserien ).
Ny match mot SSK på fredag...
Det är bara att kriga vidare..
Kul att Nässén är med i JVM truppen!
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
Synct: Borde gå in dit och riskera att bli blockad, det är ju så kul att härja med inavlarna..
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
Sputnik: Ja jag såg det. Och kappvändar-Wennerholm är igång haha. Att den mannen får fortsätta efter alla år är fan otroligt
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
Synct: Sa inte den där grågubben på aftonbladet att Timrå redan var avhängda eftersom Björklöven, Karlskoga och Modo var så totalt överlägsna? är väl typ 2 poäng upp till andra platsen för oss?
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
mikenomad: 1-11 faktiskt. 😉
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
erathoo: Det där är inte Victor Öhman från Övik dock
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
Men hörni, han Victor Öhman vore väl nåt ? Gjorde alla fyra för Västervik mot Modo...om vi vill ha nån mer modoit förstås, släkten e värst.
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
JonteD: löven 0-3 slut
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
Nisse på Mon or: Stoppade in näsan i mordorboken o frågade lite försynt vad modo höll på med!! Vart galla o svavel till svar (hihi) Nu är dom enl dom själva ett looser lag!😎
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
mikenomad: Haha, i Modoboken var det nyss "Vi är klar för SHL" stämning, nu gråter dom och pissar på Hellkvist. det går fort i hockey.
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
Nisse på Mon or: Sisådär, jinxat och klarrt 👏
Modo 1-10 på 2 matcher, rättar ju till deras sjuka målskillnad en liten aning iaf
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
Nisse på Mon or: Mora på 13:e
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
Nisse på Mon or: 1-4...och Löven 0-2
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
mikenomad: kan hända... men Modo kan inte ställa in skridskorna heller...
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
mikenomad: Fast enligt MohDooh - boken så har dom ingen matchvinnar-målis
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
Nisse på Mon or: Äh, de vänder i tredje
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
mikenomad: Ludvig Westerlunds A-lags debut allt närmare !
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
Nisse på Mon or: snart går vi om
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
Ljuv musik i mOdOboken...1-3
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
mikenomad: sen har ju Jonsson lite kultstatus, som hela truppen från 17-18, så jag måste väl erkänna att jag inte är riktigt objektiv i frågan!
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
Tom Topp: Helt klart men det kändes väl ändå som ett långskott att han skulle ha hamnat här. Trots spelare borta tror jag Nubben sitter lugn i båten och känner att vi har en så pass bred trupp att vi klarar oss. Tror inte alls att nåt nyförvärv är på tapeten
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
JanneH: Exakt! Jag håller ju på Timrå av den anledningen.
Hur kul skulle det vara att hålla på Färjestad och gå till slutspel i SHL varje år?? Boring....
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
mikenomad: i och för sig, men han hade suttit fint nu när nässen blir borta ett tag.
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
Clay.2: Äh vaddårå? Han vill väl stanna i SHL, inget märkligt med den utlåningen. Är väl dessutom smålänning själv
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
JanneH: HV71 Johan J lån till Oskarshamn . Vilken smäll på käften vi fick .
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
kulltorp: Halva grejen med att hålla på TIK är ju att det finns ALLTID nåt att klaga på ;-)
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
Clay.2: På ett forum finns båda sidor av mynten, och lite kanter i mitten.
Vi har de obändigt positiva "Bagdad Bob" människorna, som alltid ser bra saker oavsett hur det går och föraktar de förtappade själarna i gnällsidan. Gnällisarna som alltid hittar dåliga saker enligt "andra sidan" och ogillar de som alltid ser bra saker.
Sedan har vi "kanterna" som bara följer med och inte tycker så mycket förrän det går jävligt illa eller jävligt bra.

Gemensamt är att alla älskar Timrå mer eller mindre och ger sina uttryck för det.

Överraskande nog för alla här så tillhör jag faktiskt den negativa sidan...(ironi)

Respekt över linjerna funkar bäst, vi är alla olika.
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
Knylan: Har också svårt att köpa denna bild av att det måste vara helt perfekt.
Har hållit på med idrott, varit ledare inom idrott och följt idrott under många år och är det något jag lärt mig är det att vara pragmatisk.
En av de viktigast egenskaper ett lag kan ha är att vinna fast man spelar dåligt. Tror Milan vann ett par Scudetto på det viset i början av 90-talet.
Timrå har en del att jobba med om man ska kunna ta sig hela vägen till SHL. Men det avgörs till våren. Det som avgörs nu är vilken möjlighet vi har att tävla om platserna till SHL. Där har vi fortfarande en fantastiskt bra position trots att spelet bitvis inte fungerat speciellt bra.
Bättre spelavstånd i egen zon när vi vinner puck och tydligare rakare pass ur egen zon känns som ett av de viktigaste sakerna att justera.
I anfall behövs mer fart och dynamik i positionerna så att motståndaren inte bara kan stå i slottet och trycka utåt.

Det finns alltid nivåer av dåligt spel, tror både Mora och AIK sågs som mer favoriter än oss att ta sig till SHL. Där går det än så länge sämre än väntat.
Men Även där går det att vända på tåget. Det visade om inte annat Leksand för ett par år sen, som var bäst när man tävlade om SHL platser och inte under oktober/november.
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
Knylan: Du skriver att spy galla över spelare det kallar jag kritik , att kritisera och tycka är allas rätt även här .
Har Timrå förlorat så kritiserar vi .
När man går ifrån matchen ..ut och till parkeringen så hör man missnöjet för alla och alla tycker inte lika och det är helt rätt.
Tränare kritiserar , media detsamma och vi.
Att kritisera Dahlen här är halshuggen, han gör inte kanon matcher jämt och då kan man även kritiserar han för hans spel..mfl ..spelare , dom skulle ha gjort si och så
Vi behöver inte vara med jakare hela högen .ibland ris och ros
Timrå gör det bra och är bra , vinner och förlorar och vi med dem ..och ler och grinar och tänker nästa match vinner dom .
Tror och vet att alla har ett mycket stort Timrå Hjärta här.
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
RasmusVS: Snacka om att spela slarvigt. Ibland kan passningen gå till rätt person, men det händer ibland. Tur att "Bratten" spelar normalt.
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
Knylan: Skulle gissa att det beror på att det tar ett tag att komma ur den misär som varit de senaste 10 åren. Det kryddades med en urusel säsong i SHL och man intalar sig själv att allt ämnat att gå åt helvete istället för att våga hoppas. Annars vet jag inte vart detta fenomen kommer i från.
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
Clay.2: Ja verkligen, eller vi kan ju åtminstone försöka lyfta blicken lite. Högre poängsnitt än för två år sedan men en ojämn liga gör att det inte syns i tabellen. Detta är alltså fortfarande med seriens yngsta lag, ett lag som till tre fjärdedelar är helt nysammansatt för den här säsongen efter att vi degraderades så sent som i våras. Trots det ligger vi där vi ligger, trots det finns det många som fullkomligt vägrar att ge de som styr laget någon kredd i större omfattning utan fokuserar hellre på att spy galla på enskilda individer, både här och på andra delar av internet.

Märkligt, men något form av självdestruktivt lynne bland Timråsupportrar vad det verkar. Ofta helt faktaresistent dessutom.
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
Knylan: Egentligen skall vi vara jäkligt imponerad av Timrås sista matcher ,skador, ändrade kedjor och buss resor (och målvakts byte ) ..det bevisar att det finnas potential i laget att vara kvar i toppen .
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
Tikkare: Sant, och skulle vi ändå gå upp så borde vi isåfall tacka nej till platsen med hänvisning till att vi ”spelat dåligt” och ”inte spelat den världskända ’Timråhockey’ som i flera supportrars allt mer gryniga och selektiva minne var ’standard’ för 15 år sedan”.

Nädå, men vi har spelat halva serien och ligger två pinnar från topp två. Jagandes ett BIK som trotsat naturlagarna i 10-15 omgångar nu och som spelar ett spel som jag inbillar mig att många här åtminstone tänker att de skulle älska, men som i grund och botten handlar om att äga väldigt lite puck och att vara dödligt effektiva när lägen ges. Deras highlights är dock jävligt underhållande att titta på, även om prognosen för andra halvan av grundserien ser dyster ut.

Om gårdagen tycker jag inte att man behöver knussla till det så mycket mer än att vi gör en defensivt och effektivitetsmässigt sett stark insats. Hästen sköt på som fan, som förväntat. Men väldigt många skott förblev just ”skottförsök” och sköts utifrån, vi var jävligt konsekventa i de där klyschorna om att ”ligga i skottlinjen” och ”spela efter våra odds”. Längst bak en ruskigt inspirerad och monsterliknande Brattström.

Topplag förblir topplag över tid när man vinner matcher på det sätt vi gjorde igår, det fanns inte direkt svängrum för att ta vägarna förbi Norrköping med en buss utan sidorutor och att försöka skjuta sönder Hästen på deras egen hemmaplan, i den form de är i.

The beat goes on, på fredag måste puckinnehavet upp igen och jag litar ganska blint till att så blir fallet.
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
fredriko74: lite som det varit hela säsongen, Timrå snubblar sig fram i serien, alla vet att nåt jävla SHL når vi aldrig i år med det här spelet!
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
JonteD: Hardegård går från klarhet till klarhet nu. Ser helt plötsligt ut som en general i försvar och anfall.
Lite snabbare och bättre pass så är det 5-plus snart.
Kul när man kan ha fel.
Bratten likaså, lugn å fin å tåt.
Som ngn varit inte på, trots att mkt finns kvar att önska av spelet så hakar vi ju på toppen.
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
mikenomad: alla är vi besvikna på Dahlén. Ett poängsnitt under 2p/match är en flopp.
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
The great one: Har inte plus, vad jinxar han fram? Att Dahlén är en flopp som bara ligger tvåa i poängligan, 1 p efter ettan?
Låst ämne


Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
SMÅLAND: Du är en skön lirare :)
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
SMÅLAND: Haha!
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
Clay.2: En gång på 80-tale var ja på reeperbahn å flög!
Iblann bruk ja flyga när ja ä i Christiania mä!!
Har nog flygit allt där!!!
Roskilde Festivalen och Hultsfredsfestivalen på 90-tale var underbaren!
Synn man ä för ung för Woodstock!
Dä var visst underbart säg dom som va där!
Dä va bättre förr!
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
JonteD: Låter häftigt att få flyga p51 och spitfire.., två klassiker under WW2... har bara åkt i cockpit i civila maskiner... 767, md80, 737... men hade om tillfället givits i ett idealscenario... om man känt någon... gärna åkt med i jänkarnas lineup… F16, F18, filmen top guns A4 och F14 eller varför inte F22 eller F35 med vector trust :)
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
JonteD: Gjorde lumpen på F4 som Flygplan/Vapenmekaniker . Draken var vårt Flygplan , en otroligt intressant och rolig tid .
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
JD: Lite lite med bara en fyra de blir man ju bara grinig av om man inte får de trippla!
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
Charliejfz: Du gillar flyg säger du! Jag har flugit i två ikoniska plan i England dubbelsittsiga,en Spitfire o en Mustang!! De va häftigt kan du tro!
Låst ämne

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
Två mål, tre poäng och en fyra whisky i glaset. Jag är rätt nöjd med kvällen ändå.
Låst ämne

2011068 · »