1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614961 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2031174

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
{8839}: Pratas det nånting om SHL-kval bland era spelare och ledning? Känns lite väl tyst med tanke på hur pass bra placerad ni ändå är. Som bäst tar ni en topp två och sämst så lär ni komma in i playoff med bonuspoäng och hemmafördel.

Svarskommentarer

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
KB: Under säsongens gång har det kommit några kommentar i förbipasserande från t ex Dahlén och Lundin om att de vill gå upp. Ante Karlsson har pratat om att de ska vara med i kval (vilket kval är lite oklart), Nubben har sagt att vi ska vara med "i toppen". Freddan har sagt att vi ska vara med och tävla om kvalplatserna.

I övrigt, ingen uttalad ambition med säsongen förutom Nubbens "Top 5"-uttalande i typ maj/juni.

Jag tror ju att en liten kraftsamling från föreningens håll med tydligt uttalat mål om att "vi ska tillbaka" eller något hade skapat lite gung kring de sista matcherna i grundserien och lockat publik, men nu är det radiotystnad och ingen vet ut eller in. Känns lite uppgivet tycker jag.

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2020-02-05
KB: Inget man kan läsa ännu i media och inga lösa rykten i luften heller.

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer