Detta tar vi oss an med tillförsikt, tänker jag. Tidigare hemmamöten mot BIK i år har slutat med två vinster, 3-1 och 4-0. Vi har vid båda tillfällena gjort väldigt bra insatser, skillnaden då mot nu är att vi under seriespelet inte alls hade den press på oss som vi har nu. BIK brukar inte vara som bäst i den här delen av säsongen och har tappat det mesta av den hysteriska effektivitet de så tydligt levde på i höstas.
Jag tycker att vi ska gå in i detta med relativt hög svansföring ändå, från jul och framåt så har vi varit ligans bästa lag tillsammans med Björklöven. På samma gång så ska vi för första gången på hela säsongen hantera ett favoritskap. Det ska gå, och det MÅSTE gå. Jag tror att det går.
Pucken: Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer
Jag tycker att vi ska gå in i detta med relativt hög svansföring ändå, från jul och framåt så har vi varit ligans bästa lag tillsammans med Björklöven. På samma gång så ska vi för första gången på hela säsongen hantera ett favoritskap. Det ska gå, och det MÅSTE gå. Jag tror att det går.