1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615020 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2055989

Sv: Silly Season 2020-2021
Tikkare: vinnaren av HA går inte upp direkt. Det blir slutspel och vinnaren av slutspelet går upp.

Det är iaf så jag tolkat det jag läst om de nya reglerna.

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2020-2021
dr-nix: då är mitt förslag bättre ..
Segraren i HA går upp direkt..jumbon i SHL åker ur direkt. Näst jumbon får spela en kvalserie mot lag 2,3 och 4 från HA.
2 lag har chansen att gå upp. Perfa🤤

Sv: Silly Season 2020-2021
dr-nix: citat: "Ett lag går garanterat upp i SHL och ett lag åker garanterat ur.
Det står klart sedan det nya serieförslaget klubbades igenom på Svenska Ishockeyförbundets årsmöte under lördagen.
– Alla remissvar ställde sig positiva till direkt upp- och nedflyttning, säger förbundets ordförande Anders Larsson till SVT Sport"

Sv: Silly Season 2020-2021
dr-nix: Du har fattat rätt.

Sv: Silly Season 2020-2021
dr-nix: Det är lugnt, Tikkare är lite sen på pucken bara. Han fattar snart

😉

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...