1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614987 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2385189

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
Sputnik:

Det gnälls på offensiven och visst det är till viss del forwards som måste igång. Men en sak är att jag tycker det är för dålig kvalitet på backarna, det är knappt någon som kan sätta fart på pucken och slå om fort från försvar till anfall. Svenson, Strömberg, Erixon är duktiga defensiva backar men ingen av dom är speciellt trygg med pucken. Trodde Stenqvist hade mer av detta i sig, men har ser stressad ut och ger bort enkla puckar. Eronen är mer av en stabil tvåvägsback och ingen som löser svåra situationer och skapar snabba vändningar och öppnar upp isen. Kvar är LaLeggia, han kan detta men när han blandar och ger blir det svårt att ställa om snabbt för er.

Det blir mycket spel back-back-back så SAIK hinner i position för att försvara sig och ta bort yta. Eller så kommer en forward ner och möter och spelar sedan tillbaka till back. Det

Kolla på SAIK när deras backar har pucken, det går ruskigt fort att leverera pucken och ta sig ur zon, de skapar 3 mot 2 och 2 mot 2 vändningar gång på gång. Måste vara sjukt jobbigt att försvara sig mot SAIK.

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer