1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614850 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2397235

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: vad jag hört fick dom bra betalt av Örebro (runt 20 tkr i månaden) det var en del av anledningen.

Håller dock med om att det är tråkigt att vi inte lyckats behålla våra största talanger i distriktet utan blir av med dom till andra klubbar. Nu har vi kanske hittills inte haft den ekonomin att göra den mer attraktiv heller senaste åren. Men klubben med Torines i spetsen är väldigt tydlig med att den delen ska förbättras betydligt och vi ska över tid ha ett eget ekosystem med egna spelare. Där tror jag klubbens ambitioner är helt rätt men det kommer nog ta tid innan vi ser dom riktiga effekterna av det.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Lider när man ser ÖIK styra in ett självmål i BP.


Men fyfan vilken replik dom gjorde 1-1 AIK, ÖIK

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.