1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614991 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2466760

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Säga vad man vill om Bernhardt, men han har trots allt pangat in 47 poäng hittils. Lite väl magstarkt att knappt vilja ha honom till Timrå?

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Pyrret: frågan är ju varför inget annat SHL-lag vill ha Bernard? Luleå vek ju in årorna i sista stund och där sitter vi med svarte Petter tydligen. Ingen värvade honom förra säsongen trots poängbäst, märkligt! Dålig karaktär och dåligt kroppsspråk i mitt tycke och inget för Timrå även om han så smällt in 100 poäng i HA.

Sv: Apropå nånting...
Pyrret: Att kunna vara offensiv i HA är en sak, att knappt klara av det defensiva spelet i HA mellanåt som oroar mest.
Albin Carlsson var en rekordman i HA men var knappt en breddback i SHL till exempel.

Som andra påpekat förut så är det väl inte jättehög procent på poängbackar från HA som gått in och levererat i SHL förut.

Sv: Apropå nånting...
Pyrret: ja jag börjar också svänga i Bernie-Gate. 47 pinnar går inte att vifta bort. Ante får lära honom "sätta defensiven"

Sv: Apropå nånting...
Pyrret:

Tillhör själv den lilla skara (nästan bara jag?) som gärna tar emot honom med öppna armar.

Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer