TimråTaliban: Men vad är det för fel på domarna ikväll?
25.1 TILLDÖMT MÅL Om, när målvakten är tagen av isen, en spelare i neutrala zonen eller i anfallszonen, har kontroll på pucken (eller är i bäst position att etablera besittning och kontroll på pucken) hindras otillåtet utan att ha någon motståndare mellan sig själv och motståndarmålet och därmed går miste om en rimlig målchans, ska huvuddomaren omedelbart stoppa spelet och utdöma ”tilldömt mål” (se 25.3).
Hur jäkla svårt ska det vara att följa regelboken.
Några här inne verkar vara mer upprörda över Stadins situation än vad Stadin själv är. Utgår man från vad han säger i ST idag lägger han ingen skuld på klubben (förutsatt att citatet är korrekt):
"– Det är inte så mycket man kan göra. ... | Läs mer