Okej, jag ger mig. Alla lag har åkt ur högsta serien minst en gång. Fast sedan Elitserien bildades är det väl ändå bara Brynäs och Färjestad som lyckats undvika degradering?
Chrille: Klart störst i Gävle på den tiden var ju Gävle GIK. Svenska mästare en gång, just säsongen 1956-57. 17 säsonger i högsta serien (division 1 norra eller södra). Den första klubben utanför Stockholm/Södertälje att bli svenska mästare.
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...