+ 7
Inlägg: 2521143
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
{297}:
Har inte varit i Y-län på många år och har därför ingen aning, men har svårt att tänka mig att hockeyintresset i Ö-vik skulle vara annat än på topp om MoDo åter tar klivet in i ”finrummet”. Finns väl just inget annat som kan samla den staden på samma sätt som MoDo. Precis som i betydligt mindre Timrå. Umeå har ju så mycket annat att erbjuda vid sidan av hockeyn som dessutom har varit på dekis i mer än 20 års tid (därav den hunger som du talar om i och för sig).
DIF är jag helt neutral till. De lär komma tillbaka förr eller senare. Spelar egentligen ingen roll när det sker.
Har inte varit i Y-län på många år och har därför ingen aning, men har svårt att tänka mig att hockeyintresset i Ö-vik skulle vara annat än på topp om MoDo åter tar klivet in i ”finrummet”. Finns väl just inget annat som kan samla den staden på samma sätt som MoDo. Precis som i betydligt mindre Timrå. Umeå har ju så mycket annat att erbjuda vid sidan av hockeyn som dessutom har varit på dekis i mer än 20 års tid (därav den hunger som du talar om i och för sig).
DIF är jag helt neutral till. De lär komma tillbaka förr eller senare. Spelar egentligen ingen roll när det sker.
Sv: Apropå nånting...
{297}: Vinner Djurgården så leker de sig tillbaka till SHL det som kan rädda mjuka Modo är att Löven Vinner. Annars en promenad seger 4-1 max 4-2 till Djurgården blir 5 skrovmål minst för Karlin efter uttåget 🍔🍔🍔🍔🍔
+ 4
Dom jag absolut inte vill ha upp är DIF av den enkla anledningen att dom skulle kunna peta ner oss på hackordningen i SHL ganska snabbt. Det tror jag inte löven eller Modo gör på samma sätt.