1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614878 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2548124

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Redan överkurs här. Någon annan får ta ansvaret att analysera hur Malmö kunde klara sig ur det där. Men det ser ju klart märkligt ut att det går att backa mer eller mindre hur mycket som helst och ändå komma runt systemet?

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: ja värsta civilekonom lingot ju. Överkurs för 3 åriga ekonomer som dig och mig.
Tur man är bättre på det här med mjukvaruutveckling så man slipper sitta med balansräkning och resultaträkning för att tjäna ihop till det svindyra matkontot

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Man behöver beakta två saker vid stora förluster:

Det ena är det egna kapitalet som riskerar att eroderas(sker vid bokslut). Det andra är likviditeten riskerar att ryka(pågår löpande), alltså att du inte har pengar på banken att betala fakturor, pröjsa spelarlöner etc. Har svårt att se att Malmö sitter på en så fet kassa(-20miloner behöver dock inte vara rakt av likviditetspåverkande, men det finns ju såklart en korrelation), så något kapitaltillskott måste ju ha skett är känslan

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Littles läge är väl lite som att sent bli påtvingad att hosta en påkostad nyårsmiddag när alla butiker förutom bensinmacken har stängt. Och när han åker till macken så visar det sig att han inte är ensam om att vara ... | Läs mer