bar mofftak: Tycker det är symptomatiskt för anfallsspelet i stort. Minns när jag satt och tittade på JVM och kommentatorn pratade om att våga spela MOT sin spelare i offensiv zon, att utmana och försöka skapa sig yta.
Det finns exakt noll av det i Timrå just nu, alla åker frånvända och försöker skeppa pucken i rundeln. Precis samma med avslut. Ingen som vill utmana, bättre att skicka över ansvaret på någon annan.
Pucken: Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer
Det finns exakt noll av det i Timrå just nu, alla åker frånvända och försöker skeppa pucken i rundeln. Precis samma med avslut. Ingen som vill utmana, bättre att skicka över ansvaret på någon annan.