1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581447 inlägg · 6216 ämnen

Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11

2629364 · » Till forumet


Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Marodören: Vad jag än tjänat hade jag fortfarande ätit havregryn morgon och kväll!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Synct: hade du haft 200-300 tkr/månad hade du slitit livet ur dej för dom havregrynen:)
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Marodören: Vafan, jag äter havregrynsgröt varje morgon och kväll, ge fan i den dissen!!!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Costanza: så länge skitungarna inte brinner för klubbmärket och supportrarna och sponsorer så är de inte värd bättre. Fan hade jag varit lika loj på jobbet hade jag bara ätit havregryn nu. Stå upp för föreningen och lönerna oavsett Ante gate och ge allt i varje situation därute. Erik Lindroos är en legend för er som vet vem han är, när han hade skitmatcher gick han ut och tog några rejäla tacklingar några byten för att komma in i det. Önskar Timrå hade såna spelartyper. Jävla dagis allting.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
thorwald: alltid något att glädjas åt.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
mikenomad: Blir nästan gråtfärdig när man tänker på vad Alvarez hade kunnat uträtta framför kassen istället för Miehos trötta mustasch som bara åker runt och halvsover.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
empa11: lite det här jag försökte ge uttryck för tidigare som du lyckas formulera. Tack 🙏
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Olle: Det är ett kantrande lagbygge där forwardsglamouren givits allt för stort utrymme. Jag tycker och har hela tiden tyckt att det var fullständigt obegripligt att Alvarez inte fick förlängt. Han är ett fullblodsproffs, en av Sveriges främsta rollspelare. Möjligen överträffas han av Boyce i grenen "Obey" men det kompenserar han med högre nivå på skills. Han är en spelare alla tränare borde vilja ha i sitt lag
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Flygstrul...😔
Ja hopp dä ä vakna i Sydkraft imorgon!!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
bar mofftak: hur gick det egentligen till med alvarez, man glömmer snabbt. Han fick inte förlängt efter förra säsongen va? Man släpper alvarez som gör en grym säsong och sen värvar man Mieho?
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Costanza: Just den "uppenbara myten" levde nog en betydande del av Timråfansen i under försäsongen. Grejen är bara att det inte gäller nåt då. Lätt att vara bäst i klassen då det inte räknas/ingen bjuder "rätt motstånd".
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Modo - Rögle 6000
Timrå - Rögle 4200 säger han. Ok.
Timrå - Örebro Bedrövligt spel.
Timrå - Leksand samma sak
Timrå - Linköping?
Timrå fan spelar inget hockey och publiken? Varför ska man betala över 300- per pers i Januari (fattigaste månaden) föratt se matchen? Spelar man röv hockey då tappar man publiken så är det bara. Man ska titta på spegeln och fundera en gång till innan man kastar skit till supportrarna. Alla gamlingar som är i föreningen helt jävla skämt. Underifrån upp till klubbchefen.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Costanza: Bojkott. Om vi förlorar eller inte vinner tillräckligt snyggt då jävlar blire bojkott
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Donald: "Nu måste ju folk komma och kolla på TIK, vad faan sitter det i?!!"
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Donald: Nåja. Den dagen vi vill få tips om åt vilket håll man lämpligast gör vågen på en läktare kanske vi hör av oss
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Donald: Mm.. fast grejen är väl att han istället dömer ut de individer som inte är där och stöttar laget. Vi som står där match efter match kan väl gärna inte få skit för det, eller hur tänker du?
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Aj aj, förstår att det sved för er att höra på förmiddagsprogrammet i p4 Västernorrland idag. En klubbdirektör som totalt dömer ut er supportrar. Sanningen svider…. för få som bryr sig om hockey i er region enligt Lars.


sverigesradio.se/formiddagip4vasternorrland

1:17:30 in i klippet.

Vi finns 17 mil norrut om ni behöver prata.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Turkiska Tiken : Eller för att det sjungs ”hAtRaMsOr” 😉

Nej men dit kommer vi förhoppningsvis aldrig. Var mer bara för att påvisa hur SJUKT identitetslösa Plastsjö är, och att deras situation inte bara är något att impas över.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Har nån 3 stycken biljetter på långsidan? Betalar så klart.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
empa11: Västra stå kommer aldrig lämna för något annat än bärsen i baren. Nu sluter vi upp imorn och öser på läktaren!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
mikenomad: Usch, mår illa av sånt där med bojkott och dumma TIFOn även om jag förstår frustrationen fullt ut. TIK har ju ändå en bra plats i tabellen. Ni är ju till och med före MoDo ;-) Red ut problemen internt istället.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
empa11: I morgon slipper jag ta ställning till bojkott eftersom jag jobbar. Tar helt ärligt inte emot jättemycket. Så vill nån ha ett schysst pris till eller från arenan är det bara att höra av sig
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
empa11: Vi må väl hoppas att det aldrig kommer gå så långt! Och det tror jag inte heller, men det är jätteviktigt att få in kompetens på rätt plats!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Tom Topp: Jo det ligger mycket i det du säger.
Och vi kan göra mycket saker bättre.

Men Växjö alltså. Är vi ens nära den identitetslösheten kommer nog min kärlek vissna. Det är liksom inte det jag föll för på 90-talet. Men är det dit majoriteten vill så kommer inte jag missunna någon det.

Tänk när man ser Västra stå börja tömmas i en slutspeletsförlängning, för att IBK Timrå spelar match i hallen bredvid.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
bar mofftak: Exakt o precis!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Synct: Antes problem är att han tvingades ta emot spelare som står för en typ av hockey som inte är den som han vill spela. Att alltid ligga rätt och vinna kampen är inte direkt vad Dahlén, EP och Hållander står för. Det är inte heller den hockey som vi supportrar vill se Timrå spela även om det så klart är vinnande om man har ett lag som kan klarar av det.

Utan Alvarez kan vi inte spela Alvarez-hockey.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Synct: För att tillägga, vi har mer skills än att behöva dumpa djupt och försöka gröta fram puckjäveln till en back, vi har även för få bra backar som kan få igenom skotten som behövs, får Erixon pucken lägger han den i närmsta sarg bredvid mål och hoppas på en studs framför mål, Svensson lägger den på första forwards benskydd 9 gånger av 10, Didde lägger ner den i sarghörnet, är väl Forsmark och Rindell som är bäst på just det, men behövs lite mer alternativ kan man tycka.

Sen vad fan hände med Lander senast? Han såg ut som den gamla goda kaptenen och var DOMINANT tills Rögle gjorde 1-0, sen försvann han igen enligt vad jag såg iaf.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Synct: ok. Men han måate ju känna själv att han inte lyckats speciellt bra hittills denna säsong. Sen jul har ju allt havererat. Ante är en del i detta. Inte helt ansvarig naturligtvis.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Nisse på Mon or: Nä, jag vet, jag svarade på varför Ante eventuellt trodde han skulle få förlängt. Klart vi har ett grundspel, men att passa runt och runt i anfallszonen nere i hörnen sen lägga upp till back på skott blir ganska ineffektivt när man inte har folk på mål som gör jobbet längre, och lättläst. Sen när vi väl får superlägen ska det passat ett pass för mycket istället t.e.x, då blir det svårt att göra mål.

Jag ser fram emot vad Jokinen kan ändra, lär bli jäkligt mycket förändringar spelmässigt.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Synct: Grundspel, pp och bp är satta efter 31 omgångar? Hemvändarna har efter otaliga omkastningar hela säsongen fått spelet att stämma? Skulle verkligen Timrå IK verkiigen satsa 3-5 år ytterliggare på samma? Verkar inte som man tycker det.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Nisse på Mon or: Nu tänker du svart eller vitt. Jag tänker att om ingen sagt varken bu eller bä innan april så måste han väl anta att han varken är helt tilltänkt eller helt avförd. Säkert bör han isf ha kollat runt lite men självklart underlättar det för honom att få det helt bekräftat i så god tid som möjligt så han kan lägga all sin energi utöver att slutföra det här kontraktet på att se om sitt eget hus. Och ja, under normala förhållanden borde det ena inte förta det andra i det här fallet
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Nisse på Mon or: " hur kunde Ante tro att han skulle få förlängt om ingen sa nåt?"

Förmodligen för att man slutade 5:a ifjol, game 7 ifrån semi, låg på plats 5? tror jag när han fick reda på det.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
mikenomad: hur kunde Ante tro att han skulle få förlängt om ingen sa nåt?
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Både Didde och Wedda tillbaka imorgon vad det låter som i intervjun med Ante. Kul!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Nisse på Mon or: men lugn nu.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Andersson: Det här är ju perfekt, det blir som uppladdning inför en bortamatch.
Det mår laget bara bra av.. =)
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Costanza: bra till i serien? Har du läst tabellen? Alla lag utom Rögle och Malmö har färre spelade matcher.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Nisse på Mon or: Timråspelarna är nog hemma om ett par timmar
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Tittar på Brynäs-AIK. Vilket tempo. Timrå skulle vara chanslösa i dagsläget.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
mikenomad: menar att styrelsen hade väl kunna ge beskedet, sen är det väl upp till alla att det inte läcker ut…
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Costanza: Exakt så, TIK ligger sjua och kommer att hamna plats 7-10 som innebär slutspel till våren. Tyvärr tror jag att er självbild efter förra säsongen var lite skev då det skulle bli semifinal/final denna säsong, bär mig lite emot men jag tycker inte spelartruppen håller för mer än plats 7-10. Dock betydligt bättre än vår spelartrupp som nubben fått ihop och vi är glada om vi kan hålla oss kvar. Lycka till!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Bubla: Kan väl hålla med till viss del men om man nu tänker att Timrå var Antes otvetydiga förstahandsval så kanske han inte lagt jättemycket energi på att sondera tränarjobbsterrängen innan april om han inte fått besked att han inte är önskvärd efter säsongen
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
empa11: men många gnäller på Växjö som plastklubb och uppkomling, bl.a jag! Men dom verkar ha en förbannat kompetent styrelse. Och sånt sprider sig neråt! Till sportchef, till tränare, till lagkapten och till spelare! Så jag tror att det är den vägen vi måste gå! Det blir mer identitetslöst, men det är också ett jäkla stort företag som ska dras runt!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
JonteD:
Jag tycket det är bra att någon kommer ut och säger något, men borde inte klubbchefen vem han nu är träda fram. Borde inte vara ordförandes sak i detta läge. Har ni hört talas om att Timrå har en klubbchef?
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Läktarproffset: Jag tror du är nuddar något här som jag identifierar som problem idag.

”Betalande kund” för mig är marginalåskådaren. Den som är där för tidsfördriv, kanske lite medgångssupporter. De behövs också, men får aldrig vara representativ för de vi syftar på när vi pratar supporter.
Dessa är också en vital del, så förringar inte vikten av dessa. Men de kommer inte vara där när det blåser som mest.

Sen har vi supportrarna. De är också en betalande kund, men är primärt där för att de älskar laget. Känner sig hemma i arenan, har säkert flera de morsar på. Åsidosätter saker i vardagen för att åka på match.
De är den bärande stommen som gör att vi kommer vara ett par tusen på plats även säsongen vi, förhoppningsvis aldrig, ställs inför vår skapare igen när vi tar oss an Tingsryd en tisdag i HA i jakten på SHL.
Denna åskådare, enligt min uppfattning, skiter lite i underhållningsvärde. Klart det kan spela in, och någon match stannar man hemma och tjurar när det går motigt. Men i regel är man där. Att få känna sig som en del av denna förening, alla minnen av framgångar, alla motgångar, formar ett engagemang där man inte riktigt identifierar sig som en konsument. Dessa måste bli fler enligt mig, och är det denna typ av support vi främjar?

Jag vet att det snackas mycket mot att vi är en klubb för inbördes beundran, att vi lider stort av svågerpolitik. Även om jag inte delar denna bild helt så förstår jag kritiken; många vill ha mer professionalitet. Det är en god tanke, men är det helt riskfritt? Jag tror inte det. Vi kutar nu ner längs en finsk stig som mycket riktigt är vågad, och något kanske lite ”nytt”. Jag är rädd för att vi vid framgång kommer ha fler av marginalåskådaren, som kommer göra att vi har lapp på luckan när det går riktigt riktigt bra.
Men som sviker när det går dåligt. Att vi helt plötsligt tycker 3900 pers mot Rögle är en helt ok siffra.

Blir som vanligt för långt och lite spretigt när jag sitter och skriver mina tankar på uppstuds med en fredagsöl i handen. Det jag menar är att jag vill att vi fortsätter vara den ”lilla” klubben med ett enormt lokalt hjärta, som tar stolthet i att vi har många arbetare i klacken istället för bakåtkammade universitetsekonomer, och i så fall varsamt anpassar det till det prestationsbolag många suktar.

Glad helg, och tyvärr verkar jag återigen få äta upp mina affekthot om bojkott då jag troligtvis åker ut till arenan imorgon med.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Synct: Nä men som person har han inte ändrat på sig på ett enda sätt utan slingrar sig som en daggmask hela tiden!! Bara undanflykter 😎🤬🤬🤬
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Synct: 😂😂😂😂👍🏻
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Blir inte arg, blir bara så ledsen och besviken att inte TIK kan gå ut och förklara och tala om hur det står till med föreningen, spelarna och allt runt omkring.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Nisse på Mon or: Ni ligger bra till i serien. Ska ni ha in en ny tränartrojka i 3 månader eller ska Kapanen sätta ner foten. Han stöttar Ante in i kaklet vad jag läst från honom.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
JonteD: lyssnar på Backlund nu, han säger att: ”vi vill inte sätta Ante på pottkanten”
Det är ju trams, varför skulle inte Ante kunna förhandla eller lägga ut krokar innan april gällande nytt tränarjobb?
Det är väl som vanligt när någon söker jobb:
-”hur lång uppsägningstid har du”

Timrå är en liten ”Bonnaklubb” detta sköts inte korrekt av Backlund.
Låst ämne

2629364 · »