1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582194 inlägg · 6215 ämnen

Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11

« · 2629004 · » Till forumet


Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Kämpigt nu :
Efter fallet mot Rögle i torsdags var tanken att laget skulle flyga norrut direkt på fredagsmorgonen för att träna hemma i Timrå inför matchen mot Färjestad på lördag.

En plan som gick om stöpet ? på grund av uteblivna plan.

När ST når Ante Karlsson vid 17-tiden på fredagskvällen är de fortfarande kvar i Skåne.

? Det har varit sådan dimma så det har inte gått att lyfta. Men nu ska vi precis till att kliva ombord. Vi har lyckats skaka fram en kärra som kan ta oss till Bromma där vi hämtas med buss. Så vi kommer hem någon gång i natt, säger han.

Någon träning blev det därmed inte. Att träna i Ängelholm gick inte på grund av praktiska omständigheter.

? Nej, vi skulle ju åka hem i morse för att träna i Timrå, så grejerna hade vi redan kört dit.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
JonteD: Tycker också det är rimligt att han blir sparkad för att han hade brister i lumpen.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Nisse på Mon or: Sparka Backlund på en gång han va en smilfink när jag va befäl över honom när han gjorde lumpen=smiter undan allt o vad tillför han Timrå?? Inte ett dugg 🤬🤬🤬
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
mikenomad: Du också, tänkte hålla mig utanför detta, men vi har sett detta i MoDo flera gånger. Inte heller konstigt att det sker i multimiljonorganisationer oavsett bransch.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Costanza: finns nog medel om alternativet är missad licens och spelarflykt.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Costanza: Correctomundo, du kan hockey!!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Costanza: alldeles rätt analys! Och det är Kapanen som har betalt för att lösa sånt här!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Nisse på Mon or: Finns nog inga pengar att göra förändringar för nu. Upp till Kapanen att städa upp detta och ställa krav på gruppen. Skylla allt på Ante är ju patetiskt.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Nisse på Mon or: ungefär som jag också tolkade det hela! Sedan så hade han ju kunnat pressats mera!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Nisse på Mon or: Tror det blåser över ? Senaste månaden har ju gått fint ?
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
empa11: har lyssnat på intervjun. Backlund vill ha mer folk på matcherna så klart. Men jsg tyckte att reportern pressade Bscklund lite ändå på det usla spelet. Kontentan av det hela; Kapanen och styrelsen tror det blåser över och att svackan tar slut. Med andra ord. Officiellt kommer inget radikalt att göras åt eländet. Bara att hoppas att det inofficiellt jobbas hårt på förändringar. Men fan vet.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Bucker: Kan hålla med om att han låter lite plump. Verkar inte vara medieträning deluxe. Men lyssnar man på hela tycker jag det framgår att andemeningen är att vi behöver folk på plats. Sen är det ju som Lars säger själv, ”det är ett moment 22”. Spelar laget skit kommer intresset svikta.

Jag är av åsikten att vi har för dålig representation, oavsett vilka man vill skylla på. Men jag förstår också att det blir _mindre_ åskådare när laget uppträder som de gjort på senaste.
Säsongen 05/06 var väldigt mellanmjölk, ändå lyckades jag och farsan se samtliga hemmamatcher. Helt utan sociala medier och en felfri marknadsavdelning 😉 Många har faktiskt blivit bekväma i TV-soffan.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Man förväntar ju sig som betalande kund att underhållningsvärdet ska leva upp till kostnaden. Att se spelare som på en månad tjänar var många av supportrarna på plats tjänar på ett år sticker i ögonen. Speciellt när man i pausintervjuerna inte ser en tillstymmelse till svettbildning.

Man ser en entre med några jäkla flames som dessutom inte är speciellt mycket till flames. När man igår såg rögle som kombinerade flammor, rök och blinkande effekter. Bara det ökar underhållningsvärdet och showen.

Det kan gärna kritiseras att det är dåligt med folk på plats men se då till att man får valuta för pengarna även när spelet krisar.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Bucker: Är ju inte direkt så de görs reklam för matcherna nej . Liten annons i ST , men inget mer
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Vet inte om Backlunds p4intervju ger något i sak. Vi vet ju detta. Det intressanta är väl vad Timrå IK tänker göra? Det lät inte som styrelsen tänker lägga många strån i kors, utan avvakta att det blåser över.
Låst ämne


Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Bucker: var finns intervjun? Finns inget om supportrar och sponsorer på p4's 1.32 minuter.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
empa11: Nej jag råkade ta i lite där, han menar såklart inte att det är supportrarnas fel på det viset. Men att som ordförande däremot snacka om hur uselt stödet är och hur vi måste bli bättre känns jävligt ruttet, speciellt när det inte görs ett skit för att locka publik ändå.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
empa11: var finns den intervjun?
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
The great one: jag tror du kan räkna med att backlund får svårt att sitta kvar efter rättegången (mot förra klubbchefen) så det kommer lösa sig själv vad det lider.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Bucker: Ok. Som vanligt alltså, publiken ska FÖRST betala och sedan ska underhållningsvärdet höjas. Eventuellt. Lika logiskt som att jag samlar ihop ett gäng polare och bokar Avicii arena för en konsert och får usla recensioner. Men lägger skulden på publiken som inte dyker upp och gör oss bra
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Det jag hörde sv Backlund på p4 är väl inga konstigheter. Spekulatloner i Exptessen gjorde att Timrå IK informerade Ante om läget. Han sa också att det kunde ju inte vänta till April för Antes egen skull. Inget konstigt. Finns det fler intervjuer med Lars Backlund? Var hittar man Backlunds kommentarer om publiken och supportrar?
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Bucker: Han säger uttryckligen att det inte är supportrarnas fel när han får frågan direkt.
Men hävdar att supportrar behövs på plats, och att lag bakom oss som haft kriser har mer publik.
”Utan publik och sponsorer är det omöjligt att bedriva SHL-hockey”.

Tror inte någon av oss tjänar på att sprida osanning för att man är förbannad för tillfället.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
JanneH: Lars Backlund.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Bucker: vem har sagt så?
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
mikenomad: Nämnde vår svaga publiksiffra jämfört med Modos, sa att ALLA lag bakom oss får mer publikstöd, det VIKTIGA är att publiken kommer nu och hjälper grabbarna att vinna matcher.

Ganska exakt så.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Bucker: Skämtar du nu eller? För gör du inte det ändrar jag mig omgående från det jag skrev tidigare idag. Då kan de räkna med en fet jävla bojkott från mig iaf
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Hahl Bundy 2.0: Att det är supportrarnas fel att vi inte vinner, snackar om hur alla lag bakom oss får mer publikstöd. Det är vårt jobb att prestera etc. Ett starkt ansvarstagande helt enkelt!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
JD:

Otroligt märkligt uttalande av ordförande mot fansen som stöttar fast det är tuffa tider. Känns som det är dags att rensa på kansliet även.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Nubben å Kappan 🥳🎉🎊
Hört ja en skål rabbuslingar 🍹🍹🍹
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Hahl Bundy 2.0: att redan i oktober började dom att titta på framtidens ledarskap. Tyvärr så fick Expressen reda på det före Ante, och blåste upp det. Men Ante blev informerad och inget ska vara klart med nästa tränare. Ungefär så!
Låst ämne


Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Modano:

Tror ändå om att om dessa hemvändare spelat i FBK hade det varit annan leverans. Men kanske svårt att bli profeter i sin egna hemstad.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Tom Topp: Och vad kom fram?
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Nisse på Mon or: den var på radio Västernorrland.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Tom Topp: var finns det att läsa?
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Kör en rokad med Luleå. Bulan till oss Ante till Luleå
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Intervju med direktören idag! En månad för sent, men intressanta saker kom fram!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Vet vi ATT Olli J. kommer nästa säsong?
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Villervalla: Sen kommer Olli: " Ni måst' tjuuta i grysse nä ni få bucken i slotte' "
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Zoogin62: Han suger.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
mikenomad: Vad gör Freddan nu för tiden?
Han kanske är sugen!?
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Starostenko: Ibland så fungerar det bara inte. Lika bra att gå vidare isåfall.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
DenRöda: Nja. Enligt vad som ryktats tidigare var det spelare som slutade eller pausade pga psykisk ohälsa relaterade till hockeyn. Han upplevdes inte som speciellt bra med grabbarna. Sen var det kanske inte några hard feelings för det men fel person med fel gäng.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
jå1: Jo de får man visst de men han rår ju inte för allt som sker i laget o på isen elr hur 😎
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Laget är inte bättre spela ingen roll vilken tränare det här primadonner laget har de vill inte skita ner sig att det ska göra ont och spela hockey. Inte ens Rönnberg Bulan Tortorella mfl skulle lyckas med detta felbygge punkt slut 💯
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Steffe: Ante tycker jag skall få vara kvar i föreningen, låt honom ta hand om juniorerna i något år.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Zäta75: Tänkbar ersättare för resten av säsongen, kan Ulf Dahlén vara någon att ha, han om någon skulle väl kunna säga åt sin son att stanna i skamvrån fram tills det att han vill vara med i lagidrotten ishockey och bidra i BÅDE anfall och försvar.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
mikenomad: 95% av ansvaret tillfaller Huvudtränaren. så har det alltid varit. främst när det är flera bärande spelare som inte får ut det maximala.
Jag känner inte Ante, har bara haft möjligheten att ha haft honom som tränare ett år. Sedan dess har vi aldrig snackat mer än att kanske heja på varandra kort när vi gått förbi. Men aja, skitsamma. Jag tycker precis som du i att han inte ska fortsätta om det fortsätter se ut just såhär. han har inte huvudet högt längre vilket syns tydligt varje gång man filmar in honom. Jag vet att han aldrig ger upp sin kärlek till Timrå, men jag tror han kört fast. Vi alla ser att han inte mår värst bra, så det bästa är ju att han får kliva ner helt enkelt. Andas.
Hade jag suttit i styrelsen i Timrå så hade jag gjort allt i att försöka ha kvar honom inom klubben på något sätt, men det kommer bli sjukt svårt då han vill fortsätta som huvudtränare.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
DenRöda: Ja hade jag varit spelare hade jag gjort som i arbetslivet. Om något är fel eller inte känns bra går man och pratar med chefen direkt. Inte låter man det fortsätta och bli värre och värre. Jag känner till att vissa ledande spelare har gått till ledningen nyligen och krävt ändring. Kapanen jobbar nog på detta för fullt nu får man hoppas.

Du skriver om tänkbara ersättare resten av säsongen.
Madsen?
Marklund?
Molinder?
Jonte Hedström?
Kapanen själv?

Undrar om det inte vore bäst om vi behåller Molinder och Marklund säsongen ut och Kapanen går in i båset resten av säsongen. Om han nu vill det sportchef som han är och han kanske ser en prestigeförlust i det om det fortsätter att gå dåligt? Inte vanligt att sportchefer ställer sig i båset som huvudansvariga. Men jag ser det nog som det bästa alternativet just nu innan Jokinen tar över i april. Jonte Hedström vore det roligt att se också som en pådrivare som vissa förespråkar.
Låst ämne

« · 2629004 · »