Tom Topp: Ja precis. Lundin var en stor bidragande orsak i att vi tog steget upp till SHL! Därmed har man också haft lite extra tålamod med honom. Trodde och hoppades att han kanske skulle lyckas etablera sig på riktigt denna säsong.
Men det har visat sig att det inte räcker till. Så då är det helt enkelt dags att klippa bandet!
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...
Men det har visat sig att det inte räcker till. Så då är det helt enkelt dags att klippa bandet!