1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2681758

Sv: Apropå nånting...
mattias - 74: Kan uppskatta bra fotboll. Men man kräks lite i munnen när man läser om Giffarna, Cedergren, deras "akademi" osv. De är såklart en stor klubb i Norrland, men det är något fånigt med hela upplägget. Jag gillar Timrå IK mer inget fjantande, mer hjärta, folkligt och ishockey är roligare än fotboll 99/100 ggr.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Labban: Apropå Giffarna så bryr jag mig inte speciellt. Jag tycker dock att deras nya strategi är vettig. Att försöka bli Norrlands BP, och samla upp talanger som man kan förädla och sälja är nog den enda väg som eventuellt kan funka framåt för dem.

Allt de gjort fram tills idag har inte tagit dem ngt steg mot ngt bättre.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...